LVAT: UAB „MEDIASHOP“ REKLAMA KLAIDINO VARTOTOJUS
Vasario 28 d. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (toliau – LVAT) patvirtino, kad 2015 m. gruodžio 10 d. nutarimu Konkurencijos taryba pagrįstai nustatė, kad UAB „Mediashop“ (toliau – Bendrovė) skleidė klaidinančią reklamą ir už tai skyrė 2 244 Eur baudą.
Tyrimo metu Konkurencijos taryba nustatė, jog UAB „Mediashop“ interneto svetainėje www.elektromarkt.lt skleidė reklamą, kurioje vartotojams siūlė įsigyti „LG“ televizorius su nuolaidomis, kurios buvo dirbtinai padidintos, nes skaičiuotos nuo seniai taikytų, nebeaktualių „LG“ televizorių kainų.
LVAT pažymėjo, kad Bendrovės reklama pagrįstai laikyta klaidinančia: UAB „Mediashop“ skleidė neteisingą informaciją apie realią pasiūlymų naudą vartotojams. Skunde teismui Bendrovė nurodė, kad jai paskirta bauda turėtų būti sumažinta, nes ji padėjo Konkurencijos tarybai tyrimo metu. Teismas nurodė, kad tai, jog tyrimo metu Bendrovė nekliudė tyrimui ir teikė informaciją bei paaiškinimus, kurių prašė Konkurencijos taryba, nėra vertinama kaip pagalba reklamos kontrolės institucijoms, todėl nėra laikoma lengvinančia aplinkybe.
Džiaugiamės LVAT sprendimu, kuris dar kartą patvirtino, kad vartotojams reklamose turi būti teikiama teisinga informacija. Jau keletą metų ypatingą dėmesį skiriame tam, jog vartotojai nebūtų klaidinami reklamose nurodant netikras, dirbtinai padidintas nuolaidas. Siekdami paskatinti įmones teikti teisingą, vartotojams naudingą informaciją apie nuolaidas, praėjusiais metais parengėme Rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamose. Tikimės, jog tai padės įmonėms neklaidinti vartotojų ir nepažeisti Reklamos įstatymo
–Elonas Šatas, Konkurencijos tarybos pirmininko pavaduotojas
Ši LVAT nutartis yra galutinė ir neskundžiama.
2010–2016 m. Konkurencijos taryba priėmė 56 nutarimus dėl Reklamos įstatymo pažeidimo, 24 buvo apskųsti ir tik vienu atveju teismas pripažino, kad pažeidimo nebuvo.