BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

MAISTO PAPILDŲ „OMEGAMARINE FORTE+“ REKLAMA PRIPAŽINTA KLAIDINANČIA

2014 10 28

Konkurencijos taryba nustatė, kad UAB „Natural Pharmaceuticals“ skleidė klaidinančius reklaminius teiginius, siūlančius vartotojams galimybę nemokamai įsigyti maisto papildą „OmegaMarine Forte+“, tačiau patiriant papildomas išlaidas. Tarybos ekspertų nuomone, tokia reklama pažeidė Reklamos įstatymo 5 straipsnio 1 dalies reikalavimus.

Tyrimo metu nustatyta, jog UAB  „Natural Pharmaceuticals“ skleistos reklamos pvz: „Taip, mes NEMOKAMAI* dalijame 100 000 aukštos kokybės norvegiškų omega – 3 žuvų taukų pakuočių...*Jums tereikės susimokėti pakavimo ir pristatymo išlaidas, kurios sudaro 9.95 Lt” turėjo nesąžiningos komercinės veiklos požymių.

Bendrovė skleidė reklaminius teiginius apie galimybę nemokamai įsigyti maisto papildą „OmegaMarine Forte+“, tačiau vartotojai turėjo sumokėti 9,95 Lt, kad padengtų ne tik NKVVDĮ 7 straipsnio 18 dalyje nurodytas leistinas išlaidas, bet ir įvairias išlaidas, pavyzdžiui, už kokybiškai suteiktas paslaugas, kurios nėra leistinos įstatymo pristatant produktą kaip nemokamą.

Konkurencijos taryba, įvertinusi visas aplinkybes, už vartotojus klaidinančių reklamų skleidimą UAB „Natural Pharmaceuticals“ skyrė 20 tūkstančių litų (5 792 eurų) baudą.

Konkurencijos taryba itin didelį dėmesį skiria informacijos apie tai, kokia reklama yra leistina, sklaidai: nuolat organizuoja nemokamus seminarus asociacijoms, 2013 m. patvirtino Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires (toliau – Reklamos vertinimo gairės arba Gairės (832.8 KB )). Kartu su Gairėmis, Konkurencijos tarybos ekspertai parengė ir trumpą atmintinę (211.5 KB ), kurioje itin koncentruotai yra pristatomi svarbiausi reklamos vertinimo kriterijai, leistini ir neleistini teiginiai bei kita svarbi informacija.

Papildoma informacija:

(1) Reklamos įstatymo 5 straipsnis draudžia naudoti klaidinančia reklamą. Šio straipsnio 6 dalis nurodo, kad reklama bet kuriomis aplinkybėmis laikoma klaidinančia, jeigu ji turi Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 7 straipsnio 1 – 21 punktuose nustatytų klaidinančios komercinės veiklos požymių, produkto apibūdinimą kaip „nemokamas“ ar panašiai, jeigu vartotojas turi mokėti, išskyrus neišvengiamas išlaidas, susidarančias dėl vartotojo reakcijos į komercinę veiklą (pavyzdžiui, vartotojo pašto ar telefono ryšio išlaidos pagal įprastus tarifus ir panašiai), ir išlaidas dėl produkto paėmimo ar mokėjimo už jo pristatymą.

(2) Klaidinančia reklama laikoma reklama, kuri bet kokiu būdu, įskaitant ir jos pateikimo būdą, klaidina arba gali suklaidinti asmenis, kuriems ji skirta arba kuriuos ji pasiekia, ir kuri dėl savo klaidinančio pobūdžio gali paveikti jų ekonominį elgesį arba kuri dėl šių priežasčių pakenkia ar gali pakenkti kito asmens galimybėms konkuruoti (Reklamos įstatymo 2 straipsnis 3 dalis).

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 09 22