BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

NERINGOS SAVIVALDYBĖS TARYBA TURĖS TAISYTI KAI KURIAS NUOSTATAS DĖL VIETINĖS RINKLIAVOS LENGVATŲ

2007 12 13

Konkurencijos taryba posėdyje išnagrinėjo atlikto tyrimo išvadas ir nutarė pripažinti, kad Vietinės rinkliavos už leidimą įvažiuoti mechaninėmis transporto priemonėmis į valstybės saugomą Kuršių nerijos nacionalinio parko Neringos savivaldybės administruojamą teritoriją lengvatų, patvirtintų Neringos savivaldybės tarybos 2004 m. gruodžio 27 d. sprendimu Nr.T1-271, punktai 1.2 ir 1.9 ta dalimi, kuria reglamentuoja atitinkamoje rinkoje veikiančių ūkio subjektų veiklą, pažeidžia Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimus. Šis Konkurencijos įstatymo straipsnis įtvirtina valstybės valdymo ir savivaldos institucijų pareigą užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę. Konkurencijos taryba įpareigojo Neringos savivaldybės tarybą pakeisti nurodytus Vietinės rinkliavos lengvatų punktus taip, kad jie neprieštarautų Konkurencijos įstatymo reikalavimams.

Atsižvelgiant į Neringos fizinių ir juridinių asmenų padėtį, susidariusią dėl Neringos miesto geografinės padėties ir teritorijai suteikto parko statuso, atleidimas nuo vietinės rinkliavos taikomas siekiant palengvinti čia gyvenančių žmonių gyvenimo ir darbo sąlygas bei suvienodinti konkurencijos sąlygas Neringoje ir žemyninėje Lietuvos dalyje esantiems ūkio subjektams. Tyrimą Konkurencijos taryba atliko siekdama išsiaiškinti aplinkybes, ar Neringos savivaldybės tarybos patvirtintų vietinės rinkliavos nuostatų ir lengvatų vietinės rinkliavos mokėtojams punktai nediskriminuoja kai kurių ūkio subjektų, veikiančių atitinkamoje rinkoje.

Nustatytų lengvatų 1.2 punkte numatyta, kad viena iš lengvatų suteikiama Neringos savivaldybės teritorijoje registruotą buveinę turinčių juridinių asmenų atstovams, pateikusiems leidimą įvažiuoti į Neringą lengvajam automobiliui arba įvažiuoti į Neringą autobusui ir krovininiam automobiliu su žyma „Verslui“ bei transporto priemonės registracijos liudijimą. 1.9 punkte lengvata suteikiama keleivinio transporto įmonių autobusams, kuriais vežami keleiviai tolimojo susisiekimo maršrutais.

Tuo tarpu įvažiuojamuoju ir vidaus turizmu besiverčiantys ūkio subjektai (agentūros) autobusus kelionėms paprastai nuomojasi iš kitų ūkio subjektų (vežėjų) arba, jei turi, naudoja savo transportą. Tais atvejais, kai nuomojama transporto priemonė nepriklauso Neringos savivaldybėje registruotam juridiniam asmeniui, agentūra moka vietinę rinkliavą už transporto priemonės įvažiavimą į Kuršių neriją (100 Lt arba 70 Lt, atsižvelgiant į sezoną). Jeigu nuomojama transporto priemonė priklauso Neringos savivaldybėje registruotam juridiniam asmeniui arba keleiviai vežami tolimojo susisiekimo maršruto autobusu, agentūra mokesčio nemoka. Nors agentūros labiau būtų suinteresuotos naudotis Neringos savivaldybėje registruotų vežėjų paslaugomis, tačiau to padaryti negali dėl ribotų šių vežėjų ( kurių Neringoje registruoti tik 2) galimybių (ypač vasaros sezono metu). Dėl šios priežasties agentūroms tenka pirkti joms reikalingas paslaugas ne tik iš Neringos ir Klaipėdos miestų savivaldybėse registruotų vežėjų, bet ir iš kitų Lietuvos vežėjų. Kaip parodė tyrimas, tais atvejais, kai naudojamasi kitų vežėjų paslaugomis, nustatytą vietinę rinkliavą moka agentūros, o ne vežėjai, ir agentūros rinkliavos kaštus perkelia keleiviams.

Kaina yra vienas svarbiausių veiksnių agentūroms pasirenkant vežėjus, todėl tie vežėjai, kurie agentūroms gali pasiūlyti žemesnę paslaugos kainą, įgyja konkurencinį pranašumą. Tokiu būdu, Neringos savivaldybės taryba, nustačiusi vietinės rinkliavos lengvatas, suteikė pranašumą Neringos savivaldybės vežėjams, kadangi jie gali pasiūlyti žemesnę paslaugos kainą lyginant, pavyzdžiui, su Klaipėdos miesto ar rajono vežėjais, ir sudarė skirtingas konkurencijos sąlygas toje pačioje rinkoje veikiantiems ūkio subjektams.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 22