PANEVĖŽIO MIESTO VALDYBA ĮPAREIGOTA PAKEISTI SPRENDIMĄ
Konkurencijos taryba baigė tyrimą dėl Panevėžio miesto valdybos sprendimų, kuriais buvo nustatyti skirtingi keleivius vežančių transporto priemonių apipavidalinimo terminai ir posėdyje priėmė nutarimą.
Tyrimas buvo pradėtas Panevėžio privačių vežėjų asociacijos „Maršrutas“ prašymu. Asociacijos nuomone, Panevėžio miesto savivaldybės sprendimai suteikia privilegijas UAB „Panevėžio autobusų parkas“ ir diskriminuoja kitus šio miesto ūkio subjektus, vežančius keleivius reguliaraus vietinio susisiekimo maršrutais. Buvo skundžiamasi dėl to, kad Panevėžio miesto valdybos priimtas sprendimas nustatė nevienodus reguliaraus vietinio (miesto) susisiekimo transporto priemonių apipavidalinimo terminus. UAB „Panevėžio autobusų parkas“ apipavidalinimo terminas atidėtas iki 2005 m. gruodžio 31 d., kai tuo tarpu maršrutiniams taksi, vežantiems keleivius tais pačiais maršrutais, nustatytas apipavidalinimo terminas -2001 m. sausio 1 d. Kadangi šių vežėjų veikla yra tapati, tai, pareiškėjų nuomone, turi būti vienodos sąlygos ir reikalavimai visiems keleivių vežėjams - tiek aptarnaujantiems autobusais, tiek ir maršrutiniais taksi.
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais Susisiekimo ministerija priima savivaldybėms privalomus teisės aktus, reguliuojančius kelių transporto veiklą ir keleivių bei krovinių vežimą. Vienas tokių dokumentų – Susisiekimo ministerijos 1998 m. įsakymas „Dėl keleivinio kelių transporto priemonių apipavidalinimo nuostatų patvirtinimo“, kuris numatė, kad nuostatų įgyvendinimo tvarką ir terminus vietose nustato savivaldybės. Priėmusi sprendimą šiuo klausimu 1998 m. pabaigoje, 1999 m. Panevėžio miesto valdyba, siekdama suvienodinti keleivinio kelių transporto priemonių apipavidalinimo nuostatų įgyvendinimo galutinius terminus, juos pakeitė. Buvo nustatytas visiems vežėjams vienodas terminas – 2000 m. gruodžio 31 d.
Terminas vėl buvo pakeistas 2000 m. liepos 29 d. priėmus sprendimą Nr. 331v, nes Panevėžio miesto valdyba, siekdama padėti UAB „Panevėžio autobusų parkas“sumokėti skolą valstybės biudžetui, šiai bendrovei transporto priemonių apipavidalinimo terminą atidėjo iki 2005 m. pabaigos. Tuo tarpu privatiems vežėjams buvo paliktas ankstesnis terminas.
Konkurencijos įstatymas draudžia valstybės valdymo ir savivaldos institucijoms priimti teisės aktus arba kitus sprendimus, dėl kurių atsiranda ar gali atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų atitinkamoje rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams, išskyrus atvejus, kai skirtingų konkurencijos sąlygų neįmanoma išvengti vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų reikalavimus. Konkurencijos taryba nutarė, kad minimas Panevėžio miesto valdybos 2000 08 29 sprendimas Nr.331v sudaro vežėjams nevienodas (diskriminacines) sąlygas ir dėl to atsiranda konkurencijos sąlygų skirtumų. Konkurencijos taryba nutarė įpareigoti Panevėžio miesto savivaldybę pakeisti minėtą Panevėžio miesto valdybos sprendimą nustatant vienodus transporto priemonių apipavidalinimo terminus tiek vežėjams, vežantiems maršrutiniais taksi, tiek ir UAB „Panevėžio autobusų parkas“.
Atstovė viešiesiems ryšiams