PARAMA, SKIRTA VEISLININKYSTĖS PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI, DISKRIMINAVO BENDROVĘ
Posėdyje apsvarsčiusi atlikto tyrimo išvadas Konkurencijos taryba priėmė nutarimą dėl Valstybinės gyvulių veislininkystės priežiūros tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Veislininkystės subsidijuojamų priemonių komisijos veiksmų atitikties Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams. Konstatuota, kad Veislininkystės subsidijuojamų priemonių komisija 2004 m. gegužės 11 d. posėdyje skirdama paramą veislininkystės priemonėms diskriminavo atskirus ūkio subjektus ir dėl to jiems galėjo atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų bei tokiais veiksmais pažeidė Konkurencijos įstatymą. Konkurencijos įstatymo 4 straipsnis draudžia valstybės valdymo ir savivaldos institucijoms priimti teisės aktus arba kitus sprendimus, kurie teikia privilegijas arba diskriminuoja atskirus ūkio subjektus ar jų grupes ir dėl kurių atsiranda ar gali atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų atitinkamoje rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams, išskyrus atvejus, kai skirtingų konkurencijos sąlygų neįmanoma išvengti vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų reikalavimus.
Tyrimas 2005 m. sausį buvo pradėtas UAB „Litgenas“ pareiškimo pagrindu. Pareiškime bendrovė nurodė, kad pageidavo gauti daugiau nei 500 tūkst. Lt subsidiją atliekamiems veislininkystės darbams ir paslaugoms. Tačiau Veislininkystės subsidijuojamų priemonių komisija, apsvarsčiusi paraiškas, UAB „Litgenas“ paramos neskyrė. Tuo tarpu VĮ „Šiaulių regiono veislininkystė“, kuri atlieka panašias paslaugas, subsidija buvo paskirta.
Tyrimo metu buvo išnagrinėtos aplinkybės, lėmusios tokį minimos komisijos sprendimą. Paaiškėjo, kad UAB „Litgenas“ parama veislininkystės subsidijuojamoms priemonėms nebuvo paskirta dėl to, kad ši bendrovė yra privati ir neturi valstybės kapitalo, bei dėl to, kad nevykdo nacionalinės veislininkystės. Kaip nurodė Valstybinė gyvulių veislininkystės priežiūros tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos, VĮ „Šiaulių regiono veislininkystė“ vykdė ir vykdo nacionalinę galvijų veislininkystės programą, t.y. laiko Lietuvoje užaugintus, aukštos veislinės vertės bulius reproduktorius, juos vertina, kaupia ir parduoda jų spermą Lietuvoje. UAB „Litgenas“ daugiausia naudoja iš kitų šalių įsigytų veislinių reproduktorių spermą ir iš kitų šalių nupirktą spermą. Tačiau Konkurencijos taryba, išnagrinėjusi Lietuvos Respublikos gyvulių veislininkystės įstatymo ir kitų veislininkystės sritį reglamentuojančių teisės aktų nuostatas, nerado pagrindo pripažinti, kad skirtingų konkurencijos sąlygų neįmanoma išvengti vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų reikalavimus ir tų reikalavimų vykdymas galėtų pateisinti UAB „Litgenas“ diskriminavimą.
Atstovė viešiesiems ryšiams