PASAULINĘ KONKURENCIJOS DIENĄ – DĖMESYS KONKURENCIJOS NAUDAI
Gruodžio 5-ąją Lietuva kartu su pusšimčiu valstybių mini Pasaulinę konkurencijos dieną. Ta proga Konkurencijos tarybos darbuotojai sostinės gyventojams priminė, kad #KonkuruotiSveika, #KonkuruotiVerta, #KonkuruotiNaudinga.
Pasaulinė konkurencijos diena ne veltui švenčiama gruodžio 5 d. Būtent tą dieną prieš 37-erius metus Jungtinės Tautos patvirtino taisykles, kurios vėliau padėjo valstybėms susikurti ir taikyti savus konkurencijos teisės principus.
2010-aisiais Tarptautinis konkurencijos organizacijų tinklas iškėlė iniciatyvą kasmet pažymėti Pasaulinę konkurencijos dieną ir paskatinti konkurencijos priežiūros bei kitas institucijas įvairiomis kampanijomis bei iniciatyvomis atkreipti visuomenės dėmesį į sąžiningos konkurencijos naudą ir į tai, kodėl svarbu netoleruoti konkurenciją ribojančių tiek privataus, tiek viešojo sektoriaus atstovų veiksmų.
Šiemet Pasaulinę konkurencijos dieną mini pusšimtis valstybių nuo Vietnamo iki Švedijos. Konkurencijos taryba šia proga sostinės centre vilniečiams dalijo simbolines dovanas – obuolius – ir priminė, kodėl #KonkuruotiSveika, #KonkuruotiVerta, #KonkuruotiNaudinga, nes konkuruodamas verslas dirba efektyviau, vartotojai gali gauti kokybiškesnių prekių ir paslaugų už mažesnę kainą, skatinamos inovacijos ir pažanga.
Minint Pasaulinę konkurencijos dieną jau tapo tradicija akcentuoti ir aptarti aktualias konkurencijos problemas bei iššūkius. Šiųmetė tarptautinių diskusijų tema – kaip turėtų keistis konkurencijos politika ir teisė dabartinėje technologijų proveržio eroje.
Technologijos ir inovacijos sparčiai keičia įprastus verslo modelius. Akivaizdu, kad į šiuos pokyčius turi atsižvelgti ir konkurencijos priežiūros institucijos, kad užtikrintų veiksmingą konkurenciją rinkoje ir vartotojai gautų daugiau naudos.
Konkurencijos tarybos narė Jūratė Šovienė
Ji atkreipė dėmesį, kad kai kurios įmonės, skatinamos konkurencijos, sukuria ypatingus technologinius dalykus, kurių dėka tampa rinkos lyderėmis. Deja, „pamiršusios“ didesnę lyderio atsakomybę rinkoje, kartais ja pradeda piktnaudžiauti. Pavyzdžiui, už tai šiemet Europos Komisija skyrė 2,42 mlrd. eurų baudą interneto milžinei „Google“.