PAŽEIDIMŲ ELEKTRONINĖJE PREKYBOJE PREVENCIJAI – KONKURENCIJOS TARYBOS ATMINTINĖ
Vis labiau populiarėjant internetinei prekybai, kurios plėtrą paskatino ir COVID-19 protrūkis, Konkurencijos taryba parengė išaiškinimus, kaip turėtų bendrauti internetinėse parduotuvėse prekes parduodantys platintojai ir tiekėjai, kad nepažeistų Konkurencijos įstatymo.
Atmintinė, kurioje pristatyti pagrindiniai konkurencijos taisyklių taikymo internetinei prekybai principai, parengta atsižvelgiant į dažniausiai prekių platintojams verslo praktikoje kylančius ar galinčius kilti klausimus. Kartu su pateiktais atsakymais priminta, kokių taisyklių turi laikytis dėl kainodaros tarpusavyje bendraujantys tiek platintojai, tiek tiekėjai ir platintojai, kad nebūtų pažeistas Konkurencijos įstatymas ir užkirstas kelias vartotojams pasinaudoti konkurencijos teikiama nauda.
Už konkurencijos taisyklių nesilaikymą įmonėms gresia baudos iki 10 proc. bendrųjų metinių pajamų. Neigiamos pasekmės platintojui gali kilti net ir tuo atveju, jeigu konkurencijos ribojimus lėmė tiekėjo spaudimas.
Verslo atstovai, susidūrę su konkurentų bandymais įtraukti į neleistinus veiksmus, raginami nedelsiant kreiptis į Konkurencijos tarybą, o atlikę galimai Konkurencijos įstatymą pažeidžiančius veiksmus, – pasinaudoti Atleidimo nuo baudų programa ir išvengti gresiančios finansinės atsakomybės.
Konkurencijos taryba tikisi, kad išaiškinimai padės elektroninės prekybos atstovams geriau suprasti Konkurencijos įstatymo nuostatas ir išvengti galimų pažeidimų. Atmintinė nėra išsamus konkurencijos taisyklių aprašymas, todėl verslo atstovams kilus klausimų siūloma konsultuotis su teisininkais.