PRADĖTAS TYRIMAS DĖL GALIMO KONKURENCIJOS RIBOJIMO KELEIVIŲ VEŽIMO RINKOJE
Konkurencijos taryba nusprendė pradėti tyrimą ir išaiškinti, ar susisiekimo ministro įsakymu patvirtintos keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais taisyklės ir Lietuvos transporto saugos administracijos veiksmai, vykdant vežėjų atranką, nepažeidžia Konkurencijos įstatymo.
Konkurencijos taryba gavo bendrovės „Transinesta“ skundą, kuriame nurodoma, kad keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais rinka nėra atvira, nes sutartys su esamais paslaugų tiekėjais pratęsiamos nevykdant konkurencingos vežėjų atrankos procedūros, o Susisiekimo ministerija esą nesiima priemonių užtikrinti sąžiningos konkurencijos šioje rinkoje. Tai galimai prieštarauja sąžiningos konkurencijos principams ir neleidžia į rinką įeiti naujiems konkurentams.
Nors susisiekimo ministro įsakymu patvirtintose taisyklėse nurodyti atvejai, kada viešas konkursas turi būti organizuojamas, dokumente nėra reglamentuotas konkurso organizavimas pasibaigus sutartims su esamais vežėjais. „Transinestos“ nuomone, Lietuvos transporto saugos administracija, pratęsdama sutartis su esamais vežėjais, diskriminuoja naujus rinkos žaidėjus.
Konkurencijos įstatyme nustatyta, kad viešojo administravimo subjektai, įgyvendindami pavestus uždavinius, susijusius su ūkinės veiklos reguliavimu, privalo užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę. Viešojo administravimo subjektams draudžiama priimti teisės aktus arba kitus sprendimus, kurie teikia privilegijas arba diskriminuoja atskirus ūkio subjektus ar jų grupes ir dėl kurių atsiranda ar gali atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų atitinkamoje rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams, išskyrus atvejus, kai skirtingų konkurencijos sąlygų neįmanoma išvengti vykdant įstatymų reikalavimus.
Sprendimas pradėti tyrimą rodo, kad yra pagrindas įtarti galimą pažeidimą, tačiau tai dar nereiškia, kad toks pažeidimas egzistuoja.