PRELIMINARIOS KT TYRIMO IŠVADOS: PO NUBRAUKTOMIS „ELECTRONIC TRADE“ PREKIŲ KAINOMIS – NAUDOS ILIUZIJA
Konkurencijos taryba UAB „Electronic Trade“ išsiuntė pranešimą apie baigtą tyrimą dėl bendrovės internetinėje svetainėje www.bigbox.lt ir kitomis informacinės sklaidos priemonėmis skleistų galimai klaidinančių elektronikos gaminių reklamų.
Preliminariu Konkurencijos tarybos ekspertų vertinimu, atsitiktine tvarka parinktų prekių – trintuvo, šaldytuvo, skalbimo mašinų, kokteilinės, šaldiklio dėžės ir televizoriaus reklamose nurodytos aktualios ir palyginamosios („nubrauktos“) kainos atspindėjo ne realią, o bendrovės sukurtą imitacinę naudą vartotojams. Konkurencijos tarybos nuomone, jei prieš įsigyjant prekes pirkėjams būtų žinoma teisinga informacija apie realią gaunamą naudą, tikėtina, kad pastarieji būtų ieškoję palankesnių pasiūlymų kitose prekybos vietose.
Konkurencijos taryba ne kartą yra nurodžiusi, kad reklama turi atitikti išsamumo, teisingumo ir tinkamo pateikimo kriterijus, o nurodoma palyginamoji (referencinė) kaina turi būti pagrįsta ir atitikti realias kainas.
Konkurencijos taryba itin didelį dėmesį skiria informacijos apie tai, kokia reklama yra leistina, sklaidai: nuolat organizuoja nemokamus seminarus įmonėms ir asociacijoms.
Š.m. gegužės mėnesį Konkurencijos taryba paruošė ir viešai konsultacijai pateikė „Rekomendacijų dėl kainų palyginimo reklamose“ projektą. Gautos pastabos ir pasiūlymai bus atidžiai išnagrinėti, galutinis projektas, tikimasi, bus pristatytas šių metų gale.
Atstovė viešiesiems ryšiams