PREPARATŲ REKLAMA PRIPAŽINTA KLAIDINANČIA
Konkurencijos taryba apsvarstė klausimą dėl paskleistos reklamos apie preparatus „Vilcacora“ ir pripažino reklaminiame lankstinuke „Tėvo Szeligos vaistinė“ informaciją apie nurodytas preparatų „Vilcacora“ kaip vaistų savybes klaidinančia reklama. Vadovaujantis Reklamos įstatymo reikalavimais UAB „Anata“ įpareigota nutraukti klaidinančios reklamos naudojimą bei nurodyta tvarka ją paneigti. Nenutraukus klaidinančios reklamos naudojimo gali būti skiriamos Reklamos įstatyme numatytos baudos.
Tyrimas buvo pradėtas Konkurencijos tarybos iniciatyva įtarus, kad lankstinuke įvairių pavadinimų preparatai „Vilcacora“, kurie Lietuvoje nėra registruoti kaip vaistai, reklamuojami kaip gydantys nuo vėžio ir kitų sunkių ligų. Lankstinuke buvo pateikta informacija apie Andų medicinos centro Londone platinamus preparatus, kurie gaminami specializuotose Peru laboratorijose. Tyrimo metu UAB „Anata“ pateikti dokumentai buvo nepakankami įrodant šių praparatų kaip vaistų savybes, kadangi „Vilcacora“ preparatai kaip vaistai nustatyta tvarka nėra registruoti Lietuvoje. Dėl minimų preparatų reklamos pateikimo būdo ir formos vartotojai galėjo klaidingai suvokti šią reklamą, nes jie galėjo manyti, kad reklamuoti preparatai yra vaistai, gydantys nuo vėžio ir kitų sunkių ligų, tokių kaip cukraligė, opaligė, osteoporozė ir kt. Taip reklamuoti preparatai galėjo tikslingai skatinti vartotojus užsisakyti šiuos preparatus ir tokiu būdu veikti jų ekonominį elgesį.
Konkurencijos taryba konstatavo, kad tokiais veiksmais pažeisti Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimai, kadangi reklamos davimo metu UAB „Anata“ negalėjo pagrįsti teiginių apie reklamuotas preparatų kaip vaistų savybes.
Atstovė viešiesiems ryšiams