PRODUKTO „OSTRON“ REKLAMOS TEIGINIAI PRIPAŽINTI KLAIDINANČIAIS
Reklamos teiginiai, kad produktas kaulams ir dantims stiprinti „Ostron“ yra tris kartus stipresnis, tris kartus veiksmingesnis ir tris kartus pigesnis, kuriais buvo akcentuojamos šio produkto patrauklios ir svarbios pirkėjams savybės, buvo pripažinti klaidinančiais. Tokį nutarimą priėmė Konkurencijos taryba, posėdyje įvertinusi atlikto tyrimo išvadas. Konstatuota, kad ne tik minėti teiginiai, bet ir reklamoje skelbta informacija: ... „Ostron“ pasauliniu mastu pripažintas ypatingai geros sudėties preparatu, skirtu kaulams ir dantims stiprinti. <...> Nr.1“ yra klaidinantys. UAB „Getz Medical Baltic“, kurios užsakymu buvo skelbta produkto „Ostron“ reklama, už klaidinančios reklamos, pažeidusios Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimus, naudojimą skirta sankcija - 15 tūkst. Lt bauda. Bendrovė taip pat įpareigota nutraukti klaidinančios reklamos naudojimą.
Tyrimą dėl spaudoje skelbtos produkto „Ostron“ reklamos Konkurencijos taryba savo iniciatyva pradėjo gavusi informacijos iš Austrijos bendrovės „Nycomed Osteuropa marketing service GmbH“ atstovybės. Tyrimo metu paprašyta reklamos davėja - UAB „Getz Medical Baltic“ nepateikė pagrįstų įrodymų, kad reklamoje naudoti teiginiai yra teisingi. Tuo tarpu vartotojai, kuriems reikalingi preparatai kaulams ir dantims stiprinti, iš reklamos teiginių galėjo suprasti, kad produktas „Ostron“ yra tris kartus pigesnis, nei kiti analogiški preparatai, be to, ir triskart stipresnis bei triskart veiksmingesnis. Kadangi viena svarbiausių paskatų įsigyti prekę ar paslaugą yra kaina ir prekės savybės, reklamoje naudoti teiginiai apie produkto „Ostron“ kainą ir kitus pranašumus galėjo suklaidinti vartotojus ir paveikti jų ekonominį elgesį.
Konkurencijos taryba atkreipia dėmesį, kad reklama, kuri skelbiama laikantis Reklamos įstatymo reikalavimų, padeda gerinti vartotojų informavimą apie prekes ir paslaugas, taip pat tenkina vartotojų interesus. Tačiau Reklamos įstatymas nustato reklamos davėjui pareigą skleisti tik teisingą reklamą ir turėti jos teiginių teisingumą patvirtinančius įrodymus.
Atstovė viešiesiems ryšiams