REIKALAVIMAS PILDYTI ELEKTRONINĮ STATYBOS DARBŲ ŽURNALĄ NERIBOJA KONKURENCIJOS
Konkurencijos tarybos vertinimu, aplinkos ministro įsakymu įtvirtintas reikalavimas, įgyvendinant kai kuriuos statybos projektus pildyti ne popierinį, o elektroninį statybos darbų žurnalą, nelemia konkurencijos ribojimo.
Į Konkurencijos tarybą kreipėsi Seimo narys Andrius Mazuronis, kuris prašė institucijos įvertinti, ar aplinkos ministro įsakymu įtvirtintas ir nuo šių metų gegužės 1 d. įsigaliojęs daugeliu atvejų privalomas reikalavimas statytojams naudoti elektroninį statybos darbų žurnalą neriboja konkurencijos, jeigu rinkoje šias paslaugas teikia tik vienas tiekėjas. Taip pat keltas klausimas, ar nėra galimų konkurenciją ribojančių susitarimų.
Atsakydama parlamentarui Konkurencijos taryba informavo, kad dėl aplinkos ministro įsakymo projekto 2021 m. teikė pastabas, jog planuojamas reguliavimas galėtų sudaryti išskirtinai palankias sąlygas vienam ūkio subjektui, t. y. tuo metu rinkoje buvusiam tik vienam elektroninio statybos darbų žurnalo prenumeratos paslaugas teikiančiam subjektui, dėl ko jis galėtų pasinaudoti įgyta rinkos galia didindamas paslaugų kainas arba blogindamas paslaugų kokybę.
Projekto rengėjai atsižvelgė į Konkurencijos tarybos siūlymą ir atliko papildomą poveikio konkurencijai vertinimą, išanalizuodami nurodytas rizikas ir numatydami, kokių veiksmų būtų imtasi, jei pati rinka nesureaguotų į padidėjusią elektroninių paslaugų paklausą.
Šiuo metu, kaip galima įsitikinti iš viešai prieinamos informacijos, rinkoje jau veikia bent du subjektai, teikiantys elektroninio statybos darbų žurnalo prenumeratos paslaugą. Tai, Konkurencijos tarybos vertinimu, patvirtina, kad taikomas reguliavimas nenustato esminių kliūčių naujiems konkurentams atsirasti. Be to, statytojai, kuriems privaloma pildyti elektroninį statybos darbų žurnalą, gali jį susikurti patys, užuot pasirinkę rinkoje siūlomas prenumeratos paslaugas.
Konkurencijos taryba pagal šiuo metu turimą informaciją nemato pagrindo įtarti, kad elektroninio statybos darbų žurnalo paslaugų teikimo srityje būtų sudaryta konkurenciją ribojančių susitarimų, dėl kurių institucija galėtų pradėti tyrimą.