REKLAMINIS TEIGINYS „PERKANT PREKIŲ UŽ 250 LT DOVANOJAME 50 AUKSO LITŲ“ PRIPAŽINTAS KLAIDINANČIU
Konkurencijos taryba priėmė nutarimą dėl UAB „Kornas“ skelbto reklaminio teiginio atitikties Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimams. Platintas reklaminis teiginys „Perkant prekių už 250 Lt dovanojame 50 aukso litų“ pripažintas klaidinančia reklama, o reklamos davėjai UAB „Kornas“ už Reklamos įstatymo reikalavimų pažeidimą skirta 3000 Lt bauda. Bendrovė taip pat įpareigota nutraukti nurodytos klaidinančios reklamos naudojimą, jeigu šie veiksmai dar yra atliekami.
Tyrimas buvo pradėtas pagal vartotojos skundą. Vartotoja nurodė, jog parduotuvėje „Aukso centras“ pirko 3610 Lt kainavusius šaukštus. Tačiau nors parduotuvėje kabėjo reklama, skelbianti, kad „Perkant prekių už 250 Lt dovanojame 50 aukso litų“, pirkimo dieną vartotoja negavo nė vieno reklamoje pažadėto aukso lito. Vartotojai parduotuvėje pasiteiravus pakartotinai, jai buvo paaiškinta, jog už pirkinį priklauso du 50 aukso litų vertės kuponai.
Įvertinusi tyrimo išvadas, Konkurencijos taryba konstatavo,kad UAB „Kornas“ reklaminiuose plakatuose skelbtas reklaminis teiginys „Perkant prekių už 250 Lt dovanojame 50 aukso litų“ yra neteisingas ir gali klaidinti vartotojus bei paveikti jų ekonominį elgesį renkantis juvelyrinių dirbinių prekybos vietą, kadangi UAB „Kornas“ nepateikė visomis prasmėmis, kuriomis šį teiginį galėjo suprasti reklamos vartotojai, teisingumą pagrindžiančių įrodymų.
UAB „Kornas“ plėtoja prekybą juvelyriniais dirbiniais per parduotuves „Aukso centras“.
Konkurencijos tarybos nuomone, kadangi parduotuvėse buvusiuose plakatuose šalia skelbto reklaminio teiginio „Perkant prekių už 250 Lt dovanojame 50 aukso litų“ nebuvo nurodyta jokia kita papildoma informacija (papildoma informacija apie akcijos sąlygas buvo pateikiama interneto svetainėje ir kitoje kupono pusėje), vidutinis vartotojas, būdamas pakankamai informuotas ir protingai apdairus, reklamą galėjo suprasti keliomis prasmėmis.
Pirmiausia, perskaitęs plakatuose esančią informaciją, vartotojas galėjo tikėtis, jog už bet kokią sumą, viršijančią 250 Lt, nepriklausomai, ar pirks vieną, ar kelias prekes, jis gaus tik vieną 50 aukso litų vertės kuponą. Šį įspūdį galėjo sudaryti reklamoje vartojama daiktavardžio daugiskaita „prekių“.
Vartotojas taip pat galėjo susidaryti įspūdį, jog nepriklausomai nuo to, kiek perkama prekių, ar kokia konkreti tam tikros prekės kaina, už kiekvieną 250 Lt jis gaus papildomą 50 aukso litų vertės kuponą, t. y. jei vartotojas pirks už 1000 Lt, jis pagrįstai tikėsis gauti 4 kuponus po 50 aukso litų (iš viso 200 aukso litų). Tokia išvada darytina atsižvelgus į tai, kad nenurodžius jokios papildomos informacijos vartotojui gali būti savaime suprantama, jog bus pritaikytas šiuo metu prekybos tinkluose egzistuojantis prekybinės praktikos modelis, kuomet už kiekvieną nustatytą minimalią sumą suteikiamas papildomas tame tinkle galiojantis piniginis ekvivalentas ar pan.
Taip pat vartotojas galėjo pagrįstai manyti, jog pirkęs kelias prekes, kurių kiekviena viršija 250 Lt, jis gaus kelis 50 aukso litų vertės kuponus.
Įvertinus tai, jog dėl reklaminio teiginio „Perkant prekių už 250 Lt dovanojame 50 aukso litų“ nekonkretumo vidutinis vartotojas jį galėjo suprasti keliomis prasmėmis, reklamos davėja UAB „Kornas“ Konkurencijos tarybai turėjo pateikti įrodymus, kad reklamos skleidimo metu nagrinėjamas teiginys visomis vidutinio vartotojo galimomis suvokti prasmėmis buvo teisingas. Reklamos davėjai nepateikus visomis prasmėmis, kuriomis teiginį galėjo suprasti reklamos vartotojai, teisingumą pagrindžiančių įrodymų, Konkurencijos taryba padarė išvadą, kad minima reklama galėjo suklaidinti vartotojus ir paveikti jų ekonominį elgesį.
Nustatydama baudos dydį už Reklamos įstatymo pažeidimą Konkurencijos taryba atsižvelgė į pažeidimo trukmę (reklama skleista nuo 2008 m. gruodžio 1 d. iki 31 d.), tačiau mastas – labai mažas (reklaminiai plakatai UAB „Kornas“ interesais ir iniciatyva buvo iškabinti 16-oje „Aukso centro“ parduotuvių). Be to, Konkurencijos taryba atsižvelgė į tai, jog UAB „Kornas“ iš esmės neginčijo Konkurencijos tarybos tyrimo išvadų.
Atstovė viešiesiems ryšiams