BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

REKLAMOS TEIGINYS „ ELEKTROMARKT - DIDŽIAUSIAS BALTIJOS ŠALYSE“ PRIPAŽINTAS KLAIDINANČIU

2008 03 27
0

Konkurencijos taryba, posėdyje išnagrinėjusi atlikto tyrimo išvadas, klaidinančia reklama pripažino reklaminį teiginį „Elektromarkt – didžiausias Baltijos šalyse“. Už Reklamos įstatymo reikalavimų pažeidimą UAB „Elektromarktas“ skirta administracinė nuobauda - įspėjimas, taip pat bendrovė įpareigota nutraukti nurodytos klaidinančios reklamos naudojimą, t.y. reklamos tekste nenaudoti teiginio, kuris pripažintas klaidinančiu, jeigu veiksmai dar yra tęsiami.

Tyrimas buvo pradėtas gavus UAB „Topo centras“ pareiškimą. Pareiškėja teigė, jog neaišku, kokiu pagrindu ir kokiais kriterijais remdamasi UAB „Elektromarktas“ naudoja reklaminį teiginį „Elektromarkt – didžiausias Baltijos šalyse“, kuris sudaro įspūdį, kad tai yra didžiausia įmonė, plėtojanti video, audio, foto ir ryšio įrangos, buitinės technikos mažmeninės prekybos veiklą.

Atlikus tyrimą dėl reklamos teiginio „Elektromarkt – didžiausias Baltijos šalyse“, naudoto reklamos kampanijos metu ir įvairiomis komunikavimo priemonėmis skleisto nuo 2007 m. kovo pabaigos iki šiol, konstatuota, kad minimas teiginys yra neteisingas ir gali klaidinti vartotojus bei paveikti jų ekonominį elgesį renkantis buitinių elektros, radijo ir televizijos prietaisų prekybos tinklą. Konkurencijos tarybos nuomone, ūkio subjektas, naudodamas reklamos teiginius, kurie reklamos vartotojų gali būti pagrįstai suprantami daugiau nei viena prasme, turi turėti įrodymų, pagrindžiančių šių teiginių teisingumą visomis prasmėmis, kuriomis tokius teiginius gali suprasti reklamos vartotojai. Šiuo konkrečiu atveju, reklamoje naudojant aukščiausio laipsnio būdvardį „didžiausias“ ir nepateikus kriterijaus ar kriterijų, pagal kurį „Elektromarkt“ yra didžiausias, vartotojai gali suprasti, kad jis yra didžiausias pagal visus kriterijus.

Tyrimo metu išanalizuoti duomenys parodė, jog „Elektromarkt“ parduotuvių tinklas nuo 2007 m. liepos pabaigos siūlo vartotojams didesnę prekių įvairovę, o „Topo centras“ – turi didesnį parduotuvių skaičių. Tačiau nurodyti skirtumai tarp dviejų bendrovių nėra esminiai. Reklamos vartotojams renkantis vieną iš buitine technika prekiaujančių tinklų, darytina išvada, kad prekybos tinklai „Elektromarkt“ ir „Topo centras“ abu yra vieni didžiausių, bet nė vienas iš jų neturi teisėto pagrindo skelbtis kaip „didžiausias“ buitinės technikos ir elektronikos prekybos tinklas Lietuvoje ar Baltijos šalyse.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 22