BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

SAVIVALDYBĖS SPRENDIMAI DĖL NEMOKAMO MAITINIMO ORGANIZAVIMO PAŽEIDĖ KONKURENCIJOS ĮSTATYMĄ

2011 07 05

Konkurencijos taryba pripažino, kad Raseinių rajono savivaldybės tarybos atitinkami 2006 m. birželio 29 d. ir 2010 m. birželio 22 d. sprendimai ir šių sprendimų pagrindu pasirašytos sutartys dėl nemokamo maitinimo organizavimo pažeidžia Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimus. Raseinių rajono savivaldybė įpareigota nurodytus sprendimus ir šių sprendimų pagrindu pasirašytas sutartis dėl nemokamo maitinimo organizavimo per 3 mėnesius panaikinti arba pakeisti taip, kad neprieštarautų Konkurencijos įstatymui.

Tyrimo metu nustatyta, kad Raseinių rajono savivaldybės taryba 2006 m. birželio 29 d. atitinkamu sprendimu nemokamo maitinimo organizavimui Savivaldybės mokyklų direktorius įgaliojo ketveriems metams pasirašyti nuomos sutartis su sprendimo priede nurodytomis šešiomis įmonėmis ir tam pačiam laikotarpiui pratęsti sutartis dėl nemokamo maitinimo organizavimo. Minėtas sprendimas buvo pakeistas Savivaldybės tarybos 2010 m. birželio 22 d. sprendimu, įgaliojant mokyklų direktorius pratęsti ir pasirašyti sutartis dėl nemokamo maitinimo organizavimo nuo 2010 m. rugpjūčio 1 d. iki 2014 m. rugpjūčio 1 d., taip pat pakeičiant vieną iš maitinimo organizatorių kitu.

Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes konstatuota, kad Savivaldybė, organizuodama mokinių nemokamą maitinimą, ruošiant maistą pačiose mokyklose, turėjo užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę, pasitelkdama atitinkamas tai užtikrinančias procedūras, kadangi atitinkamoje rinkoje yra ir kitų ūkio subjektų, norinčių bei galinčių teikti nemokamo maitinimo paslaugas mokyklose Raseinių rajono savivaldybėje. Tokia galimybė nebuvo ribojama kitų teisės aktų reikalavimų vykdymu. Tirtu atveju Savivaldybės sprendimų pagrindu konkretūs ūkio subjektai, be jokių įprastomis jų veiklos sąlygomis būdingų pastangų, įgijo teisę teikti mokinių nemokamo maitinimo paslaugas konkrečiose mokyklose. Tokiu būdu Savivaldybė priimtais sprendimais ūkio subjektams sudarė skirtingas konkurencijos sąlygas, kadangi vieni ūkio subjektai buvo privilegijuoti kitų atitinkamose mokinių maitinimo paslaugų rinkose veikiančių ūkio subjektų atžvilgiu. Be to, konkurentų galimybės siūlyti savo paslaugas konkrečiose mokyklose buvo apribotos pakankamai ilgam laikotarpiui.

Raseinių rajono savivaldybė dar prieš priimant nutarimą iš esmės sutiko su tyrimo išvadomis, kad atitinkamais sprendimais buvo pažeisti Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimai, ir pareiškė vykdysianti Konkurencijos tarybos nutarimo reikalavimą.

Su išsamiu nutarimo tekstu galima susipažinti - čia.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 26