BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

SUTEIKTA ATSKIROJI IŠIMTIS ALUDARIŲ SUSITARIMUI DĖL VIENINGOS ALAUS PAKUOTĖS

2002 06 27

Konkurencijos taryba posėdyje išnagrinėjo pateiktą prašymą įvertinti susitarimą ir suteikti atskirąją išimtį sutarčiai dėl vieningos pakuotės naudojimo, pasirašytai tarp alaus gamintojų - AB „Kalnapilis“, AB „Švyturys- Utenos alus“, AB „Ragutis“, AB „Vilniaus tauras“, AB „Kauno alus“ ir AB „Mažeikių lokys“.

Nutarta suteikti atskirąją išimtį pateiktam sutarties projektui, kuriuo siekiama nustatyti vieningos pakuotės naudojimo sąlygas, jos valdymo ir tvarkymo principus. Šioje sutartyje šalys įsipareigoja geriau išnaudoti rinkoje esančius vieningos pakuotės kiekius, nuolat išlaikyti tokį kiekvieno tipo vieningos pakuotės kiekį, kuris būtų ne mažesnis nei jų užimamos produktų vieningoje pakuotėje rinkos dalys.

Konkurencijos taryba nustatė, kad sutartyje yra reikalavimai, ribojantys alaus gamintojų galimybes apsirūpinant vieninga pakuote. Pagal sutarties sąlygas šalys privalo pirmiausia pirkti ir panaudoti perteklinį ir rezervinį pakuočių kiekį ir tik po to gali būti įsigyjamos naujos. Nors pagal sutarties sąlygas šalys turi teisę įsigyti papildomus pakuočių kiekius, tačiau pirmiausia privalo kreiptis į kitas šalis su prašymu parduoti vieningos pakuotės perteklių. Jeigu kitos šalys nepareiškia ketinimų parduoti, tik tada šalis turi teisę įsigyti papildomas naujas pakuotes.

Konkurencijos įstatymas leidžia suteikti išimtis, jeigu susitarimas atitinka nustatytus reikalavimus dėl išimčių suteikimo. Konkurencijos taryba konstatavo, kad sutarties sąlygos, apribojančios alaus gamintojų galimybes apsirūpinti vieninga pakuote, riboja konkurenciją alaus taros rinkoje, tačiau buvo pateikti argumentai, kad susitarimas turės skatinti investicijas, techninę pažangą ir dėl to susidarys galimybės vartotojams gauti papildomos naudos. Be to, susitarimas nesudaro galimybės riboti konkurenciją alaus pardavimo ir didelėje taros rinkos dalyje, kadangi susitarimas sudarytas ne tarp taros gamintojų ir nesudaro kliūčių įeiti į šią rinką. Sutartyje numatyti apribojimai apsirūpinant pakuote yra būtini, siekiant sutartimi nustatyti vieningos pakuotės naudojimo sąlygas, valdymo ir tvarkymo principus. Nesant šių apribojimų ir nenustačius minimalių naujos pakuotės įsigijimo kiekių, atskiros įmonės apsirūpina per mažu pakuotės kiekiu, dėl ko didėja alaus pakavimo bendrosios išlaidos ir tuo pačiu gamybos sąnaudos.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 02 03