BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

TARPTAUTINIS VILNIAUS ORO UOSTAS PAŽEIDĖ KONKURENCIJOS ĮSTATYMO REIKALAVIMUS

2007 06 07

Konkurencijos taryba posėdyje išnagrinėjo atlikto tyrimo išvadas ir priėmė nutarimą, kuriame konstatavo, kad Valstybės įmonės Tarptautinis Vilniaus oro uostas veiksmai pažeidė Konkurencijos įstatymo 9 straipsnio, draudžiančio piktnaudžiauti dominuojančia padėtimi, reikalavimus. Už Konkurencijos įstatymo pažeidimą nutarta VĮ Tarptautinis Vilniaus oro uostas skirti 50 tūkst. litų piniginę baudą. Taip pat Susisiekimo ministerijai pasiūlyta imtis priemonių dėl VĮ Tarptautinis Vilniaus oro uostas teikiamų valdymo ir organizavimo paslaugų atskyrimo nuo kitos komercinės veiklos.

Tyrimas buvo atliekamas pagal UAB „RSS Motors“ pareiškimą siekiant išsiaiškinti, ar VĮ Tarptautinis Vilniaus oro uostas nepiktnaudžiauja dominuojančia padėtimi orlaivių aprūpinimo degalais rinkoje Tarptautiniame Vilniaus oro uoste. UAB „RSS Motors“ skundė Tarptautinio Vilniaus oro uosto veiksmus: reikalavimus pateikti reaktyvinių degalų tiekimo sutartis su klientais bei kitus su tuo sietus nurodymus, atsisakymą suteikti priešgaisrinės saugos reikalavimus atitinkančią vietą antram degalų pylimo automobiliui, kurie, pareiškėjos nuomone, prieštaravo Konkurencijos įstatymo nuostatoms.

Veikdamas valdymo ir organizavimo paslaugų šiame oro uoste rinkoje, VĮ Tarptautinis Vilniaus oro uostas kartu su pareiškėja „RSS Motors“ konkuruoja orlaivių aprūpinimo reaktyviniais degalais minimame oro uoste rinkoje, t.y. vykdo komercinę veiklą.

Atsižvelgusi į tyrimo išvadas, Konkurencijos taryba konstatavo, kad VĮ Tarptautinis Vilniaus oro uosto reikalavimas UAB „RSS Motors“ pateikti sutartis su klientais yra nepagrįstas net vykdant Tarptautinio Vilniaus oro uosto administravimo funkciją, todėl tokie veiksmai pripažinti piktnaudžiavimu dominuojančia padėtimi ir Konkurencijos įstatymo 9 straipsnio reikalavimų pažeidimu, kadangi galimybė sužinoti konkurentų su klientais sudarytų sutarčių turinį mažina konkurencingumą.

Konkurencijos tarybos nuomone, Tarptautinio Vilniaus oro uosto administracija taip pat neturėjo teisės spręsti, ar UAB „RSS Motors“ veiklai yra būtinas antras degalų pylimo automobilis. Nepagrįstai atsisakydama suteikti vietą antram degalų pylimo automobiliui laikyti, Tarptautinio Vilniaus oro uosto administracija apribojo „RSS Motors“ bendrovės galimybes veikti atitinkamoje rinkoje, nes tokiu būdu buvo apribota galimybė bendrovei didinti veiklos apimtis ir užtikrinti veiklos patikimumą bei konkuruoti su VĮ Tarptautinis Vilniaus oro uostas. Tokiais veiksmais irgi buvo pažeistos Konkurencijos įstatymo 9 straipsnio nuostatos, draudžiančios piktnaudžiauti dominuojančia padėtimi.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 06 21