BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

TARYBA NUTRAUKĖ TYRIMĄ, PRADĖTĄ VĮ „INFOSTRUKTŪRA“ PRAŠYMU

2002 01 24

Konkurencijos taryba posėdyje, įvertinusi atlikto tyrimo išvadas ir nesant Konkurencijos įstatymo pažeidimo, priėmė nutarimą nutraukti tyrimą „Dėl AB „Lietuvos telekomas“ veiksmų nustatant interneto paslaugų tarifus atitikimo Konkurencijos įstatymo 9 straipsnio reikalavimus“.

Tyrimas buvo pradėtas Valstybės įmonei „Infostruktūra“ paprašius išsiaiškinti, ar AB „Lietuvos telekomas“, nuo 2001 m. pradžios komutuojamomis telefono linijomis naujais tarifais pradėjęs teikti interneto paslaugas, nepažeidė Konkurencijos įstatymo, ir ar šalies interneto paslaugų teikėjai gali vienodomis sąlygomis konkuruoti su AB „Lietuvos telekomas“. Įtarimų, kad galėtų būti pažeistas Konkurencijos įstatymas, kilo dėl to, kad AB „Lietuvos telekomas“ pradėjo privatiems klientams teikti interneto paslaugas už fiksuotą mėnesinį mokestį ir „Atviro tako“ paslaugą, atsiskaitant už internete praleistą laiką. Pareiškėjo nuomone, AB „Lietuvos telekomas“, siūlydamas kitiems interneto paslaugų teikėjams interneto prieigos komutuojama linija tarifus ir sąlygas, nesudarė galimybių gauti bent minimalų pelną bei konkuruoti šioje paslaugų rinkoje.

Tyrimo metu buvo aiškintasi, kaip interneto paslaugų teikėjai vertina AB „Lietuvos telekomas“ pasiūlytus mokesčių dydžius ir sąlygas, šios paslaugos rentabilumą ir kitus paslaugos teikimo ypatumus. Tyrimo rezultatai parodė, kad interneto paslaugų teikėjai AB „Lietuvos telekomas“ pasiūlytus mokesčių dydžius ir sąlygas vertina skirtingai. Interneto paslaugų teikėjai mano, kad AB „Lietuvos telekomas“ siūlomos interneto paslaugų komutuojama linija teikimo kainos operatoriams, vartotojams atsiskaitant pagal minutės tarifą už laiką, praleistą internete (901 paslauga), sudaro sąlygas rentabiliai veiklai. Interneto paslaugų teikėjams, išskyrus UAB „Omnitel“, kuriems vartotojai atsiskaito pagal fiksuotą mokestį už naudojimąsi internetu ne piko valandomis (801 paslauga), ši paslauga - nuostolinga. Tačiau jie paslaugos pelningumo perspektyvas vertina atsižvelgdami į galimybes didinti tinklų panaudojimo efektyvumą. Pavyzdžiui, UAB „Omnitel“, UAB „Bitė GSM“, UAB „Delfi Internet“ ir kitų nuomone, galimybė naudoti ISDN linijas interneto paslaugoms teikti už fiksuotą mėnesinį mokestį ir už mokestį pagal internete praleistas minutes leidžia dirbti efektyviau. Teikti vartotojams ( fiziniams asmenims) paslaugas komutuojama linija tikslinga ir dėl to, kad ryšių kanalais naudojamasi vakare ir naktį ( ne piko metu), kai juridiniams asmenims ir firmoms paprastai tokiu metu interneto ryšys nėra reikalingas.

Vertinant atskirų interneto paslaugų teikėjų verslo ypatumus ir galimybes, AB „Lietuvos telekomas“ nustatytas derybose su interneto paslaugų teikėjais paslaugų komutuojama telefono ryšio linija teikimo sąlygas ir kainas, yra jiems sudaromos prielaidos teikti vartotojams interneto paslaugas naudingai bei rentabiliai. Dėl šios priežasties nėra pažeidžiami Konkurencijos įstatymo 9 straipsnio reikalavimai.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2015 12 15