TEISMAI PRIPAŽINO, KAD UAB „LUKOIL“ IR UAB „TŪTA“ REKLAMA KLAIDINO VARTOTOJUS
Š.m. vasario 13 d. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (toliau – LVAT) patvirtino, kad Konkurencijos taryba pagrįstai skyrė UAB „Lukoil Baltija“ 20 000 litų, o UAB „Tūta” 1000 litų baudas už klaidinančią reklamą.
„Džiaugiamės Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo sprendimu. Tikimės, kad ši neskundžiama LVAT nutartis ir nubaustąsias, ir kitas įmones atgrasys nuo galimų pažeidimų, darančių žalą vartotojams. Teismas dar kartą patvirtino, kad reklama, įskaitant ir jos pateikimo būdą, galinti paveikti vartotojų ekonominį elgesį, neturi klaidinti vartotojų.“ - sako Elonas Šatas, Konkurencijos tarybos pirmininko pavaduotojas.
Konkurencijos taryba primena, kad 2013 m. kovo 25 d. KT priėmė nutarimą, kuriuo UAB „Lukoil Baltija“ ir UAB „Tūta” skleistą akcijos „Sabonis 220“ reklamą pripažino klaidinančia. Reklama skelbė, kad pirkdami degalų LUKOIL degalinėse už 30 ar daugiau litų vartotojai galėjo gauti akcijos lipdukus išskirtinėms prekėms įsigyti už ypatingą kainą. Tačiau akcijai net neįpusėjus, jau nebuvo galima įsigyti vienos iš reklamuojamų prekių. Tokia reklama galėjo suklaidinti vartotojus ir nulemti jų pasirinkimą pirkti degalus būtent LUKOIL degalinėse. Konkurencijos taryba už klaidinančią reklamą UAB „Lukoil Baltija“ skyrė 20 000 litų, o UAB „Tūta“ – 1 000 litų baudas.
2013 m. Konkurencijos taryba gavo apie 300 pranešimų dėl galimai klaidinančios reklamos. Konkurencijos tarybos ekspertai 119 reklamos davėjų išsiuntė įspėjimus. 2013 m. Konkurencijos taryba priėmė 7 nutarimus dėl Reklamos įstatymo pažeidimų. Per du šių metų mėnesius Konkurencijos taryba jau gavo 37 skundus dėl galimai klaidinančios reklamos ir šiuo metu atlieka 4 tyrimus dėl galimų Reklamos įstatymo pažeidimų.
Konkurencijos taryba taip pat kviečia asociacijas dalyvauti nemokamuose seminaruose „Kūrybiška reklama: ar būtinai klaidinanti?“, kuriuose Konkurencijos tarybos ekspertai išsamiai papasakos apie tai, kas yra klaidinanti ir neleidžiama lyginamoji reklama ir, kaip reklamuoti prekes ar paslaugas, nepažeidžiant teisės aktų.
Pastaba:
2013 m. spalio 8 d. Konkurencijos taryba patvirtino Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires (toliau – Reklamos vertinimo gairės arba Gairės (832.8 KB )). Šiose gairėse pateikiami pagrindiniai reklamos vertinimo kriterijai, kuriais remiantis reklamos davėjai, jos kūrėjai ir kiti reklaminės veiklos subjektai galės savarankiškai įvertinti, ar jų reklama nėra klaidinanti. Gairėse yra pateikiama daug pavyzdžių iš Konkurencijos tarybos ir teismų praktikos, iliustruojančių kokių reklamos formuluočių reikėtų vengti, bei kitos naudingos informacijos, parengtos apibendrinus Reklamos įstatymo, Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo, Konkurencijos įstatymo bei Europos Sąjungos direktyvų nuostatas, teismų praktiką ir kitus šaltinius.
Kartu su Gairėmis, Konkurencijos tarybos ekspertai parengė ir trumpą atmintinę (211.5 KB ), kurioje itin koncentruotai yra pristatomi svarbiausi reklamos vertinimo kriterijai, leistini ir neleistini teiginiai bei kita svarbi informacija.
Atstovė viešiesiems ryšiams