TEISMAS NEPANAIKINO ATSAKOMYBĖS DĖL KLAIDINANČIOS REKLAMOS
Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) atmetė bendrovių „NT partneriai“ bei „Karolinos turas“ skundus ir patvirtino, kad Konkurencijos taryba pagrįstai joms skyrė baudas už klaidinančios reklamos skleidimą.
VAAT konstatavo, kad tiek bendrovei „Karolinos turas“, kuri sostinėje vystė nekilnojamojo turto (NT) projektą „Karolinos parkas“, tiek agentūrai „NT partneriai“, kuri organizavo reklaminę kampaniją, tenka prisiimti atsakomybę, kad NT projekte „Karolinos parkas“ parduodamos viešbučio patalpos buvo reklamuojamos kaip butai. Teismas pripažino, kad už šį Reklamos įstatymo pažeidimą Konkurencijos taryba pagrįstai įmonėms skyrė baudas po 8 688 Eur.
2017 m. tyrimą atlikusi Konkurencijos taryba išsiaiškino, kad bendrovei „Karolinos turas“ išduotame Vilniaus miesto savivaldybės leidime rekonstruoti statinį buvo numatyta būsima viešbučių paskirtis, tačiau NT projektas „Karolinos parkas“ buvo plačiai reklamuojamas kaip gyvenamasis. Bauda skirta ne tik NT projekto vystytojai, bet ir su ja tarpininkavimo sutartį sudariusiai agentūrai „NT partneriai“, kuri žinojo arba turėjo žinoti, kad patalpos, reklamuojamos kaip butai, yra negyvenamosios paskirties.
VAAT patvirtino Konkurencijos tarybos išvadą, kad „NT partneriai“ turi atsakyti už Reklamos įstatymo pažeidimą kaip reklamos paslaugų teikėja.
Konkurencijos taryba dar pernai atkreipė NT pardavėjų, agentūrų, brokerių, taip pat Lietuvos nekilnojamojo turto agentūrų bei Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijų dėmesį, kad NT reklamose turi būti aiškiai ir tiksliai nurodoma siūlomų įsigyti patalpų bei statinių paskirtis.
Tokios informacijos pateikimas yra būtina sąlyga siekiant išvengti vartotojų galimo klaidinimo, nes priklausomai nuo patalpų bei statinio paskirties (gyvenamosios ar negyvenamosios) skiriasi kokybiniai ir techniniai jų reikalavimai. Pavyzdžiui, gyvenamosios paskirties patalpoms taikomi griežtesni apšvietimo, triukšmo izoliacijos reikalavimai. Nutylint ar nuslepiant tokią informaciją, gali būti klaidinami vartotojai ir pažeistos Reklamos įstatymo nuostatos.