TEISMAS PATVIRTINO, KAD ĮMONĖ UŽ KLAIDINANČIĄ REKLAMĄ NUBAUSTA PAGRĮSTAI
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (toliau - LVAT) patvirtino, kad Konkurencijos taryba už Reklamos įstatymo pažeidimą įmonei UAB „Komeksimas“ pagrįstai skyrė 24 800 litų baudą.
2013 m. gegužės 21 d. Konkurencijos taryba nutarė, kad UAB „Komeksimas“ internetinėje parduotuvėje įvairiais laikotarpiais skleista reklama, kurioje siūlomų prekių aktualios kainos buvo lyginamos su tikrovės neatitinkančiomis tų pačių prekių rinkos ar buvusiomis kainomis yra klaidinanti reklama.
LVAT pažymėjo, kad minimoje reklamoje buvo sudaroma kainų sumažinimo regimybė, skirta vartotojų reakcijai sužadinti, tačiau UAB „Komeksimas“ neįrodė, kad šią paklausos skatinimo priemonę taikė realiai, t. y. kad jos elgesys nebuvo apsimestinis.
Konkurencijos taryba nekart yra nurodžiusi, kad reklama turi atitikti išsamumo, teisingumo ir tinkamo pateikimo kriterijus, o nurodoma palyginamoji (referencinė) kaina turi būti pagrįsta ir atitikti realias kainas.
2013 m. Konkurencijos taryba patvirtino Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires (toliau – Reklamos vertinimo gairės arba Gairės (832.8 KB )). Šiose gairėse pateikiami pagrindiniai reklamos vertinimo kriterijai, kuriais remiantis reklamos davėjai, jos kūrėjai ir kiti reklaminės veiklos subjektai galės savarankiškai įvertinti, ar jų reklama nėra klaidinanti. Gairėse yra pateikiama daug pavyzdžių iš Konkurencijos tarybos ir teismų praktikos, iliustruojančių kokių reklamos formuluočių reikėtų vengti, bei kitos naudingos informacijos, parengtos apibendrinus Reklamos įstatymo, Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo, Konkurencijos įstatymo bei Europos Sąjungos direktyvų nuostatas, teismų praktiką ir kitus šaltinius.
Kartu su Gairėmis, Konkurencijos tarybos ekspertai parengė ir trumpą atmintinę (211.5 KB ), kurioje itin koncentruotai yra pristatomi svarbiausi reklamos vertinimo kriterijai, leistini ir neleistini teiginiai bei kita svarbi informacija.
Konkurencijos tarybos ekspertai 2013 m. išnagrinėjo apie 300 pranešimų dėl galimai klaidinančios reklamos ir išsiuntė reklaminės veiklos subjektams 119 įspėjimų, siūlančių pakeisti reklamą arba nutraukti galimai klaidinančios reklamos sklaidą, o taip pat nubaudė septynias įmones už Reklamos įstatymo pažeidimus.
Atstovė viešiesiems ryšiams