TEISMAS PRIPAŽINO, KAD KONKURENCIJOS TARYBA TEISINGAI ĮVERTINO VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS VEIKSMUS
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas priėmė galutinę ir neskundžiamą nutartį byloje pagal UAB „Universali arena“ (buvusi UAB „Rubicon eventus“) skundą, kuriuo buvo ginčijamas Konkurencijos tarybos priimtas nutarimas dėl Vilniaus miesto savivaldybės veiksmų perkant paslaugas iš UAB „Rubicon eventus“ atitikties Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams.
Teismas konstatavo, kad Konkurencijos taryba padarė pagrįstą išvadą, jog Vilniaus miesto savivaldybės pasirašyta sutartis su pareiškėja teikia privilegijas šiai bendrovei, dėl ko atsirado konkurencijos sąlygų skirtumų renginių organizavimui skirtų patalpų Vilniaus miesto teritorijoje nuomos rinkoje, nes tokiu sprendimu buvo užkirstas kelias kitiems šioje rinkoje veikiantiems ūkio subjektams siūlyti savo paslaugas. Teisėjų kolegija dar kartą pabrėžė, kad valstybės valdymo ir savivaldos institucijos pagal Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio nuostatas privalo sudaryti vienodas sąlygas visiems toje rinkoje veikiantiems ūkio subjektams, priimdamos bet kokius sprendimus, kurie gali daryti įtaką konkurencijos sąlygoms tam tikroje rinkoje. Vilniaus miesto savivaldybės poreikis pirkti paslaugas būtent iš buvusios UAB „Rubicon eventus“ nebuvo pagrįstas jokiais objektyviais kriterijais. Priešingai, kaip nurodė teismas, toks poreikis buvo siejamas su galimybe padengti dalį bendrovės patiriamų nuostolių. Galimybė pirkti renginių organizavimui reikalingų patalpų nuomos paslaugas iš kitų ūkio subjektų net nebuvo svarstoma ir analizuojama.
Teismas Konkurencijos tarybos 2007 m. rugsėjo 20 d. nutarimą pripažino teisėtu ir pagrįstu. Priimtame nutarime buvo konstatuota, kad Vilniaus miesto savivaldybės taryba, įpareigodama Savivaldybės administraciją pirkti paslaugų iš UAB „Rubicon eventus“ už 1,5 mln. Lt kasmet ir tokiu būdu garantuodama vienam ūkio subjektui finansavimą, sukuria skirtingas konkurencijos sąlygas atitinkamoje rinkoje veikiantiems ūkio subjektams. Atitinkamoje paslaugų rinkoje yra ir daugiau ūkio subjektų, teikiančių panašias paslaugas, todėl nekomerciniams renginiams organizuoti Vilniaus miesto savivaldybė gali nuomotis patalpas ne tik iš UAB „Universali arena“, valdančios universalią „Siemens“ areną, bet ir iš kitų ūkio subjektų, valdančių, pavyzdžiui, „Utenos“ pramogų areną, universalią salę „Sportima“, centrą „Forum Palace“ ir kt. Ši sutartis sukuria išskirtines sąlygas vienai bendrovei, nes jai nebereikia konkuruoti kokybe bei kainomis dėl tam tikros savo pajamų dalies.
Nustačiusi pažeidimą, Konkurencijos taryba 2007 m. rugsėjo 20 d. nutarimu buvo įpareigojusi Vilniaus miesto savivaldybės administraciją nutraukti įstatymą pažeidžiančią sutartį (pasirašyta sutartis dėl paslaugų pirkimo iš UAB „Rubicon eventus“ yra ilgalaikis įsipareigojimas iki 2012 m.), arba jos nuostatas pakeisti taip, kad neprieštarautų Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams.
Atstovė viešiesiems ryšiams