UAB „CHERRY MEDIA LT“ (BUVUSI – BETA.LT) REKLAMA KLAIDINO VARTOTOJUS
Konkurencijos taryba nustatė, kad UAB „Cherry Media LT“, (buvusi – Beta.lt, UAB, toliau taip pat – Bendrovė) interneto svetainėse www.grupinis.lt ir www.beta.lt skleidė klaidinančias reklamas, kuriose buvo nurodyta nepagrįsta tam tikrų prekių vertė bei akcijos galiojimo laikotarpis.
Tyrimo eigojeUAB „Cherry Media LT“ nepagrindė reklamose naudotų teiginių teisingumo, o surinkti papildomi duomenys, leidžia teigti, kad skleistose reklamose nurodyta šių prekių vertė bei akcijos galiojimo laikotarpis neatitiko tikrovės. Lietuvos teismai jau yra išaiškinę, kad pagrįsti reklamos teiginių teisingumą yra reklamos davėjo pareiga.
Konkurencijos taryba, įvertinusi visas aplinkybes, už vartotojus klaidinančių reklamų skleidimą UAB „Cherry Media LT“ skyrė 17 tūkstančių 100 litų baudą.
Konkurencijos taryba nekart yra nurodžiusi, kad reklama turi atitikti išsamumo, teisingumo ir tinkamo pateikimo kriterijus, o nurodoma palyginamoji (referencinė) kaina turi būti pagrįsta ir atitikti realias kainas.
Konkurencijos taryba itin didelį dėmesį skiria informacijos apie tai, kokia reklama yra leistina, sklaidai: nuolat organizuoja nemokamus seminarus asociacijoms, 2013 m. patvirtino Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires (toliau – Reklamos vertinimo gairės arba Gairės (832.8 KB )). Kartu su Gairėmis, Konkurencijos tarybos ekspertai parengė ir trumpą atmintinę (211.5 KB ), kurioje itin koncentruotai yra pristatomi svarbiausi reklamos vertinimo kriterijai, leistini ir neleistini teiginiai bei kita svarbi informacija.
Konkurencijos tarybos ekspertai 2013 m. išnagrinėjo apie 300 pranešimų dėl galimai klaidinančios reklamos ir išsiuntė reklaminės veiklos subjektams net 119 įspėjimų, siūlančių pakeisti reklamą arba nutraukti galimai klaidinančios reklamos sklaidą.
Konkurencijos tarybos nutarimas skelbiamas institucijos svetainės skiltyje Naujausi nutarimai.
Atstovė viešiesiems ryšiams