BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

UAB „G4S LIETUVA“ TURĖS SUMOKĖTI BAUDĄ UŽ KONKURENCIJOS ĮSTATYMO PAŽEIDIMĄ

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) patvirtino, jog Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino, kad apsaugos bendrovė „G4S Lietuva“ (G4S) pažeidė konkurencijos teisę susitarimais pinigų tvarkymo rinkoje ir už tai skyrė 2,7 mln. Eur baudą.

Galutinis ir neskundžiamas LVAT sprendimas padėjo tašką ilgame bylinėjimosi procese – apsaugos bendrovei teks sumokėti 2,7 mln. Eur baudą ir beveik 440 tūkst. Eur palūkanų.

G4S savo veiksmais ilgam laikui reikšmingai apribojo konkurenciją ar net visiškai ją eliminavo. Dėl to pinigų tvarkymo ir inkasavimo paslaugų pirkėjai prarado galimybes pasinaudoti veiksmingos konkurencijos teikiamomis galimybėmis – įsigyti paslaugas palankiausiu kainos ir kokybės santykiu. Džiaugiamės, kad teismas pritarė Konkurencijos tarybos vertinimui, jog tokie G4S veiksmai laikomi darančiais esminę žalą konkurencijai, todėl įmonei paskirtai bauda yra proporcinga. Tikimės, jog tai paskatins įmones daugiau dėmesio skirti savo veiksmų atitikties Konkurencijos įstatymui vertinimui ir susilaikyti nuo konkurenciją ribojančių veiksmų.

Konkurencijos tarybos narys Elonas Šatas

Konkurencijos taryba dar 2012 m. gruodžio 20 d. nustatė, kad G4S susitarimai su bankais DNB, SEB ir „Swedbank“ ribojo kitų apsaugos bendrovės konkurentų galimybes veikti grynųjų pinigų tvarkymo bei inkasavimo paslaugų rinkose ir pažeidė Konkurencijos įstatymo 5 straipsnio bei Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 101 nuostatas.

LVAT 2014 m. balandį taip pat patvirtino, kad bendrovės G4S susitarimai su minėtais bankais ribojo konkurenciją pinigų tvarkymo rinkoje ir bankų klientų galimybes rinktis inkasavimo  paslaugų teikėją. Tačiau LVAT panaikino Konkurencijos tarybos nutarimą tuo pagrindu, jog taryba neįrodė bankų kaltės dėl konkurencijos ribojimo. Be to, LVAT vertinimu, Konkurencijos taryba netinkamai įvertino G4S tyrimo metu teiktus įsipareigojimus kaip galimą pagrindą nutraukti tyrimą neskiriant bendrovei baudos. Dėl šių priežasčių LVAT grąžino bylą tarybai papildomam tyrimui atlikti.

Atlikusi papildomą tyrimą, Konkurencijos taryba pakartotinai nutarė, kad G4S pažeidė Konkurencijos įstatymo 5 straipsnio bei Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 101 nuostatas  ir už tai skyrė 2,7 mln. Eur baudą. Nepaisant to, jog bendrovei dėl pažeidimo pavojingumo ir trukmės buvo apskaičiuota kelis kartus didesnė bauda, tačiau pagal Konkurencijos įstatymą įmonei gali būti skiriama ne didesnė nei 10 proc. bendrųjų metinių pajamų, todėl bauda buvo sumažinta iki 2,7 mln. Eur.

Atsižvelgęs į Konkurencijos tarybos papildomo tyrimo metu atliktą vertinimą dėl G4S teiktų įsipareigojimų, LVAT konstatavo, kad G4S ir bankų susitarimų uždaryta pinigų tvarkymo rinkos dalis, susitarimų ilga trukmė ir kitų nustatytų aplinkybių visuma nesudarė pagrindo abejoti dėl esminės žalos konkurencijos saugomiems interesams egzistavimo. Todėl Konkurencijos taryba pagrįstai nustatė, jog nebuvo pagrindo nutraukti tyrimo, patvirtinant G4S įsipareigojimus.

Atnaujinta: 2017 09 05