BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

UAB „GITANA“ ĮSPĖTA IR ĮPAREIGOTA PANEIGTI KLAIDINANČIĄ REKLAMĄ

2001 01 18

Konkurencijos taryba baigė tyrimą dėl UAB „Gitana“ veiksmų atitikimo Konkurencijos įstatymo ir naujojo Reklamos įstatymo nuostatoms.

Tyrimo metu nustatyta, kad laikraštyje „Lietuvos rytas“ buvo išspausdinta reklama pavadinta „… Kaip sulieknėti persivalgant vakare?“, kurioje reklamuojama mikrokristalinė celiuliozė MKC „Ankir –B“. Reklamos tekste buvo skelbiama, kad „nesilaikant jokios dietos… Kelios tabletės ir galite būti ramūs – Jūs atsikratysite ne tik antsvorio, bet ir daugybės sveikatos problemų. MKC „Ankir –B“ iš organizmo išvalo per daugelį metų susikaupusias balastines medžiagas, normalizuoja skrandžio, žarnyno veiklą, padeda atsikratyti galvos skausmų, hipertonijos, alergijos…“.

Tyrimo metu paaiškėjo, kad mikrokristalinės celiuliozės „Ankir – B“ gamintojas yra AB „Evalar“, esanti Rusijos Federacijos Bijsko mieste, o importuotojas – UAB „Gitana“, kuri ir užsakė minimą reklamą. Preparatas MKC „Ankir-B“ Valstybinėje vaistų kontrolės tarnyboje buvo įregistruotas kaip mitybos priedas, papildantis maistą skaidulinėmis medžiagomis. Šio specialios paskirties maisto produkto sudėtis- medvilninė celiuliozė. Kitos minėto produkto paskirtys nebuvo įregistruotos, taip pat nebuvo ištirtas šio preparato poveikis persivalgymo atvejais.

Reklamos tekstų lyginimas su vartojimo instrukcija parodė, kad reklaminis tekstas klaidino vartotojus, kadangi neatitinka vartojimo instrukcijoje deklaruojamų preparato savybių ir vartojimo būdo, nes svarbi informacija pateikiama klaidingai. UAB „Gitana“, reklamuodama preparatą skelbė, kad užteks kelių tablečių ir vartotojai atsikratys ne tik antsvorio, bet ir daugybės sveikatos problemų, o preparato instrukcijoje nurodyta, kad norint pasiekti teigiamų rezultatų , preparatą reikia vartoti ne mažiau kaip 3-4 savaites, suvartojant per parą iki 10 –15 tablečių. Taip pat reklamoje skelbiami kiti teiginiai, kurių nėra vartojimo instrukcijoje ir kurie apibūdina preparatą kaip žymiai efektyvesnį, nei jis aprašomas vartojimo instrukcijoje.

Nuo šių metų sausio 1 d. įsigaliojo Reklamos įstatymas, todėl Konkurencijos taryba, vertindama pažeidimą, galėjo pritaikyti ne tik Konkurencijos, bet ir Reklamos įstatymo nuostatas.

Konkurencijos taryba nutarė, kad UAB „Gitana“ naudota mikrokristalinės celiuliozės „Ankir –B“ reklama yra klaidinanti. Bendrovė įpareigota nutraukti klaidinančios reklamos naudojimą ir turi paneigti išspausdintą reklamą, o apie įvykdytą įpareigojimą informuoti Konkurencijos tarybą. Jei per nurodytą laiką įpareigojimai nebus įvykdyti, gali būti skiriamos Reklamos įstatyme numatytos baudos.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 01 02