UAB „OZANTIS“ NUBAUSTA UŽ KLAIDINANČIĄ REKLAMĄ
Konkurencijos taryba 2013 m. balandžio 30 d. skyrė 15 500 Lt baudą UAB „Ozantis” (toliau – „Ozantis”) už klaidinančios reklamos skleidimą.
„Ozantis“ yra prekybos ir pramogų centro „Ozas“ savininkė.
Tyrimą Konkurencijos taryba pradėjo savo iniciatyva įtarus, kad reklama, skelbianti, jog 2012 m. birželio 8–15 d. apsipirkus prekybos ir pramogų centre „Ozas“ (toliau – PPC „Ozas“) už 120 Lt bus dovanojamas bilietas į „Multikino“ kino teatre rodomą filmą „Madagaskaras 3“, galėjo klaidinti vartotojus.
Tyrimo metu nustatyta, kad „Ozantis“ ir kino teatro „Multikino“ valdytoja UAB „Multikino Lietuva“ įvairiais laikotarpiais, nuo 2012 m. birželio 7 d. iki 2012 m. birželio 15 d, įvairiomis sklaidos priemonėmis skelbė reklamą apie vykdomą akciją, kuria vartotojai buvo skatinami apsipirkti PPC „Ozas“ parduotuvėse už 120 Lt ir gauti dovanų bilietą į „Multikino“ kino teatre rodomą filmą „Madagaskaras 3“. Tačiau, kaip paaiškėjo tyrimo metu, visi akcijai skirti bilietai buvo išdalinti dar neįpusėjus akcijos laikotarpiui, t.y. birželio 10 d. Taigi, akcijos organizatorius neužtikrino pakankamo kiekio dovanotinų bilietų tam, kad būtų išvengta vartotojų suklaidinimo ir nebūtų pažeisti vartotojų lūkesčiai. Kadangi skleistose reklamose buvo nurodomas akcijos terminas nuo 2012 m. birželio 8 d. iki birželio 15 d., vartotojas, įsigijęs prekių PPC „Ozas“ parduotuvėse už 120 Lt, galėjo pagrįstai tikėtis gauti dovanų bilietą į reklamuojamą filmą „Madagaskaras 3“.
Konkurencijos taryba konstatavo, kad tokia reklama galėjo suklaidinti vartotojus ir nulemti jų sprendimą pirkti PPC „Ozas“ už 120 Lt, kad gautų dovanų bilietą į reklamuojamą filmą.
Konkurencijos taryba pripažino „Ozantis“ atsakinga už šią klaidinančią reklamą, o skirdama baudą, atsižvelgė į lengvinančią aplinkybę, t.y. į tai, kad „Ozantis“, kai tik buvo išdalinti visi akcijai skirti bilietai, stengėsi užkirsti kelią vartotojų suklaidinimui: internete patalpino informaciją apie akcijos pabaigą, nuėmė reklaminius stendus PPC „Ozas“.
Konkurencijos tarybos nutarimą galima rasti čia.
Pastaba
Klaidinančia reklama laikoma reklama, kuri bet kokiu būdu, įskaitant ir jos pateikimo būdą, klaidina arba gali suklaidinti asmenis, kuriems ji skirta arba kuriuos ji pasiekia, ir kuri dėl savo klaidinančio pobūdžio gali paveikti jų ekonominį elgesį arba kuri dėl šių priežasčių pakenkia ar gali pakenkti kito asmens galimybėms konkuruoti (Reklamos įstatymo 2 straipsnis 4 dalis).
Komunikacijos skyrius
Atstovė viešiesiems ryšiams