Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo politika

UŽ KLAIDINANČIĄ PADANGŲ REKLAMĄ – KONKURENCIJOS TARYBOS BAUDA

2014 07 25

Konkurencijos taryba liepos 25 d. pripažino UAB „PB Group“ (toliau – įmonė) interneto svetainėje www.delfi.lt bei paieškos svetainėje Google skleistas reklamas klaidinančiomis ir įmonei skyrė 29 500 Lt baudą.

Konkurencijos taryba nustatė, kad įmonė skleidė klaidinančias reklamas dėl mažiausių padangų kainų „VIANOR“ prekybos tinkle bei padangoms „Nokian“ taikomą 50 proc. nuolaidą: „Mažiausių kainų lyderis Lietuvoje! VIANOR, „Padangos pigiausiai Lietuvoje! VIANOR“, „Pigiausiai Lietuvoje! VIANOR“, „Mažiausia kaina“, „100% Geriausia Kaina“; „Nokian Tyre. Išpardavimas! – 50 % nuolaida!“.

Įmonė nepagrindė, kad „VIANOR“ prekybos tinkle padangų kainos yra mažiausios, taip pat, kad visoms „Nokian“ prekės ženklo padangoms buvo taikoma 50 proc. nuolaida. Tyrimo metu nustatyta, jog iš kitų pardavėjų padangų buvo galima įsigyti tokiomis pat kainomis ar net pigiau, o 50 proc. nuolaida buvo taikoma tik kai kurioms įmonės siūlomoms „Nokian“ prekės ženklo padangoms.

Skirdama baudą Konkurencijos taryba vertino pažeidimo trukmę ir mastą bei atsižvelgė ir į tai, kad tyrimo metu įmonė kliudė atlikti tyrimą – teikė netikslią informaciją, o tai pagal Reklamos įstatymą laikoma atsakomybę sunkinančia aplinkybe.

Konkurencijos taryba primena, kad 2013 m. patvirtino Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires (toliau – Reklamos vertinimo gairės arba Gairės). Gairėse pateikiami pagrindiniai reklamos vertinimo kriterijai, kuriais remiantis reklamos davėjai, jos kūrėjai ir kiti reklaminės veiklos subjektai gali savarankiškai įvertinti, ar jų reklama nėra klaidinanti. Gairėse pateikiama daug Konkurencijos tarybos ir teismų praktikos pavyzdžių, iliustruojančių, kokių reklamos formuluočių reikėtų vengti, bei kitos naudingos informacijos parengtos apibendrinus Reklamos įstatymo, Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo, Konkurencijos įstatymo bei Europos Sąjungos direktyvų nuostatas, teismų praktiką ir kitus šaltinius.

Kartu su Gairėmis Konkurencijos tarybos ekspertai parengė ir trumpą atmintinę, kurioje koncentruotai pateikiami svarbiausi reklamos vertinimo kriterijai, leistini ir neleistini teiginiai bei kita svarbi informacija.

Nutarimas skelbiamas Konkurencijos tarybos interneto svetainės skiltyje „Naujausi nutarimai“.

Pastaba

Klaidinančia reklama laikoma reklama, kuri bet kokiu būdu, įskaitant ir jos pateikimo būdą, klaidina arba gali suklaidinti asmenis, kuriems ji skirta arba kuriuos ji pasiekia, ir kuri dėl savo klaidinančio pobūdžio gali paveikti jų ekonominį elgesį arba kuri dėl šių priežasčių pakenkia ar gali pakenkti kito asmens galimybėms konkuruoti (Reklamos įstatymo 2 straipsnis 3 dalis).

Atstovė viešiesiems ryšiams