UŽ KLAIDINANČIĄ REKLAMĄ – BAUDA UAB „VARLE“
Konkurencijos taryba priėmė nutarimą, kuriuo pripažino UAB „Varle“, vykdančios prekybą internetu, įvairiais laikotarpiais nuo 2010 m. pradžios iki 2011 m. balandžio vidurio interneto tinklalapiuose bei naujienlaiškiais skleistus reklaminius teiginius - „Didžiausias kompiuterinės ir buitinės technikos pasirinkimas“; „<...> čia daugiau nei 30 000 technikos žemiausiomis kainomis“ ir „Išpardavimas lengva pasirinkti, kai Žemiausia kaina Lietuvoje“ klaidinančia reklama, pažeidžiančia Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimus. Už nurodytos klaidinančios reklamos naudojimą UAB „Varle“ skirta 3 tūkst. litų bauda. Nesant Reklamos įstatymo pažeidimo, bylą dalyje dėl kitų nagrinėtų reklaminių teiginių atitikties Reklamos įstatymo reikalavimams nutarta nutraukti.
Atlikusi tyrimą ir įvertinusi visas nustatytas aplinkybes bei UAB „Varle“ pateiktus įrodymus, Konkurencijos taryba padarė išvadą, kad kai kurie bendrovės naudoti reklamos teiginiai neatitinka teisingumo kriterijaus. Reklamoje buvo naudojami teiginiai dėl mažiausių kainų bei didžiausio ar didesnio nei 30 000 prekių asortimento, tačiau įrodymų, pagrindžiančių minėtų reklaminių teiginių teisingumą jų skleidimo metu, UAB „Varle“ nepateikė. Tačiau vertindama skleistos reklamos pobūdį, trukmę bei mastą Konkurencijos taryba atsižvelgė taip pat ir į tai, jog vis dėlto klaidinanti reklama susijusi UAB „Varle“ parduodamų prekių kainų ir asortimento bendro pobūdžio apibūdinimu. Be to, UAB „Varle“ pripažino, jog jos skleisti teiginiai „Didžiausias kompiuterinės ir buitinės technikos pasirinkimas“; „<...> čia daugiau nei 30 000 technikos žemiausiomis kainomis“ ir „Išpardavimas lengva pasirinkti, kai Žemiausia kaina Lietuvoje“ vis dėlto pažeidė Reklamos įstatymo reikalavimus. Vadovaujantis teisingumo ir protingumo kriterijais ši aplinkybė gali būti laikoma pagrindu mažinti skirtiną baudą, be to, UAB „Varle“ atsakomybę sunkinančių aplinkybių nebuvo nustatyta.
Tyrimą dėl UAB „Varle“ veiksmų atitikties Reklamos įstatymo reikalavimams Konkurencijos taryba atliko atsižvelgusi į gautą UAB „TC prekyba“, UAB „Pigu“ bei UAB „IMK LT“ prašymą įvertinti UAB „Varle“ skleidžiamos reklamos teiginių teisingumą.
Su išsamiu priimto nutarimo tekstu galima susipažinti čia.
Atstovė viešiesiems ryšiams