BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

UŽ KLAIDINANČIĄ REKLAMĄ BENDROVEI „VILNIAUS OPTIKA“ – 4 TŪKST. LITŲ BAUDA

2010 02 25

UAB „Vilniaus optika“ skleistus reklaminius teiginius, reklamuojančius akciją „Akinių lęšiai už pusę kainos!“ Konkurencijos taryba pripažino klaidinančiais. Už klaidinančios reklamos naudojimą UAB „Vilniaus Optika“ skirta 4 000 Lt bauda.Atlikus tyrimą nustatyta, kad UAB „Vilniaus optika“ nuo 2009 m. rugpjūčio 1 d. iki 2009 m. rugsėjo 30 d. vykdė akciją „Akinių lęšiai už pusę kainos“, kurios metu buvo galima įsigyti akinių lęšius „Sharp“ už pusę kainos, t. y. vietoj 178 Lt mokant 89 Lt su sąlyga, kad vartotojas perka akinių rėmelį už 150 Lt ir brangesnį. Akcija buvo reklamuota interneto tinklapyje www.optio.lt, laikraščiuose „15 min. Vilnius“ bei „15 min. Kaunas“ bei optikos salonuose „Optio“.

Tyrimą Konkurencijos taryba atliko gauto vartotojos skundo pagrindu. Vartotoja nurodė, kad UAB „Vilniaus optika“ priklausančiame optikos salono „Optio“ lange buvo patalpintas reklaminis plakatas, skelbiantis „Akinių lęšiai už pusę kainos!“. Šio salono viduje prie kasos buvo sumažintas šios reklamos variantas, kurio apačioje smulkiomis raidėmis, pažymėjus žvaigždute, buvo parašyta „perkantiems rėmelį už 150 Lt ir brangesnį“. Taip pat šiame reklaminiame plakate buvo užrašyta kaina „178 Lt,“ ji perbraukta ir šalia nurodyta: „tik 89 Lt“. Šį užrašą vartotoja suprato kaip visų akinių lęšių kainos sumažinimo per pusę pavyzdį. Vartotoja pirko akinių rėmelius, brangesnius negu 150 Lt, tačiau reklamoje nurodyta nuolaida jai pritaikyta nebuvo, paaiškinus, kad tokia nuolaida taikoma tik tam tikro stiprumo akinių lęšiams ir konkrečią kainą, t.y. tik 178 litus kainuojantiems lęšiams, kai perkami rėmeliai, brangesni kaip 150 Lt. Tiek vartotojos įsigytiems akinių rėmeliams, tiek akinių lęšiams buvo pritaikyta 15 proc. nuolaida, taikoma perkant rėmelius bei lęšius vaikams.

Laikraščiuose, taip pat optikos salonų viduje išdėstytuose maketuose minima akcija buvo reklamuojama tokiais teiginiais: „Akinių lęšiai už pusę kainos! tik 89 Lt 178 Lt * perkantiems rėmelį už 150 Lt ir brangesnį“. Konkurencijos taryba pripažino, kad tokiu būdu pateikta informacija buvo akivaizdžiai neišsami, kadangi joje nebuvo nurodomos visos su akcija susijusios aplinkybės, t.y., kad ši akcija galiojo tik gamintojo „Sharp“ akinių lęšiams, kainuojantiems 178 Lt, ir tik tuo atveju, jeigu kartu buvo perkami akinių rėmeliai, kainuojantys 150 Lt ar daugiau. Todėl, perskaitęs tokią reklamą, vartotojas galėjo pagrįstai manyti, kad perkant „Optio“ salone akinių rėmelį už 150 litų ir brangesnį, 50 proc. nuolaida bus taikoma visiems akinių lęšiams.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 09 12