UŽ REKLAMĄ APIE GREIČIAUSIĄ KELIĄ IKI PINIGŲ – 30 TŪKST. LITŲ BAUDA
Konkurencijos taryba priėmė nutarimą dėl reklaminio teiginio „BIGBANK greičiausias kelias iki pinigų“ atitikties Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo reikalavimams. Pripažinta, kad Balti Investeeringute Grupi Pank AS platinta reklama „BIGBANK greičiausias kelias iki pinigų“ yra neteisinga, kadangi „Bigbank“ neteikia greičiausiai vartojimo kredito paslaugų, kaip tokį įspūdį galėjo susidaryti reklamą išgirdęs vartotojas. Dėl savo klaidinančio pobūdžio skleista reklama suklaidino vartotojus ir paveikė jų ekonominį elgesį, t.y. sprendimus ir veiksmus, susijusius su kredito paėmimu šioje bendrovėje, bei tuo galėjo pakenkti kitų ūkio subjektų galimybėms konkuruoti. Už Reklamos įstatymo 5 straipsnio pažeidimą - klaidinančios reklamos naudojimą Balti Investeeringute Grupi Pank AS Konkurencijos taryba skyrė 30 000 Lt baudą. Bendrovė taip pat įpareigota nutraukti klaidinančios reklamos naudojimą ir nustatyta tvarka paneigti klaidinantį reklaminį teiginį, kuris buvo platinamas labai ilgą laiką ir dideliu mastu – TV, radijo kanalais, LCD ekranuose parduotuvėse ir interneto tinklalapiuose.
Tyrimas buvo pradėtas pagal UAB „General Financing“ ir vartotojo skundus. Vartotojas nurodė, kad patikėjęs reklama kreipėsi į „Bigbank“ skyrių dėl 1000 Lt paskolos išdavimo. Visa kredito suteikimo procedūra truko kelias dienas, kol buvo išnagrinėtas prašymas ir pervesti pinigai. Po to vartotojas sužinojo, kad kai kurių kitų vartojimo kreditus teikiančių įmonių taikomos kredito išdavimo procedūros yra trumpesnės (ypač sudarant sutartį elektroniniu būdu) nei „Bigbank“ filialo. Atsižvelgusi į tyrimo metu nustatytas aplinkybes bei įvertinusi vartojimo kreditus teikiančių įmonių laiko skirtumus nuo vartotojo prašymo pateikimo gauti kreditą iki pinigų gavimo, Konkurencijos taryba priėjo prie išvados, kad „Bigbank“ vartotojams neišduoda pinigų greičiausiai, o tai prieštarauja skelbtam reklamos teiginiui.
„Bigbank“ teikiamos greitos vartojimo kredito paslaugos, kaip ir jos konkurentų, yra alternatyva bankų paskoloms, kurių gavimas banke užtrunka tam tikrą laiką ir yra susijęs su nustatytų reikalavimų įvykdymu. Todėl viena patraukliausių greitų vartojimo kredito paslaugų savybių, teikiančių konkurencinį pranašumą – paskolos suteikimo greitis. Norinčiam gauti paskolą vartotojui laikas būtent ir yra vienas svarbiausių faktorių, nes paprastai palūkanos už greitai suteikiamas vartojimo kredito paslaugas yra didesnės, nei įprastuose bankuose. Kuo greičiau ir paprasčiau galima gauti paskolą, tuo ji vartotojui yra patrauklesnė. Todėl vartotojas, pamatęs reklamą „BIGBANK greičiausias kelias iki pinigų“, ir tikėjosi gauti šioje įstaigoje pinigų greičiau, nei suteiktų kreditą šios įmonės konkurentai.
Atstovė viešiesiems ryšiams