UŽ REKLAMOS ĮSTATYMO PAŽEIDIMĄ – ĮSPĖJIMAS „RIMI LIETUVA“
Konkurencijos taryba, posėdyje išnagrinėjusi atlikto tyrimo išvadas ir išklausiusi paaiškinimus, priėmė nutarimą dėl UAB „Rimi Lietuva“ skelbtos reklamos. Nutarta UAB „Rimi Lietuva“ reklamą, iliustruotą pirkimo čekių atvaizdais, fotografijomis bei teiginiais: „Vieni savo kainas pučia ir sprogdina...mes dirbame ištisus metus, kad pas mus galėtumėte apsipirkti pigiau. Rimi. Jokio kainų pūtimo! Rimi čekyje kainos...Galioja visuose prekybos centruose RIMI ir RIMI HYPERMARKET...“ pripažinti neleidžiama lyginamąja reklama, kadangi jos teiginiai pažeidžia Reklamos įstatymo 6 straipsnio reikalavimus. Atsižvelgusi į skelbtos reklamos mažareikšmį pobūdį, Konkurencijos taryba už neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą „Rimi Lietuva“ bendrovei skyrė įspėjimą.
Tyrimas buvo atliktas UAB „Maxima LT“ pateiktos informacijos pagrindu. UAB „Rimi Lietuva“ 2007 m. lapkričio 13 d. kai kuriuose nacionaliniuose bei regioniniuose dienraščiuose paskelbė lyginamąją reklamą, kurioje prekių kainos „Maxima“ valdomame prekybos tinkle buvo lyginamos su prekių kainomis „Rimi“ prekybos tinkle. Nors lyginamoji reklama yra leidžiama, tačiau ji privalo atitikti Reklamos įstatyme lyginamajai reklamai nustatytus reikalavimus, o vienas svarbiausių reikalavimų – reklama neturi būti klaidinanti.
Atlikusi tyrimą Konkurencijos taryba nustatė, kad UAB „Rimi Lietuva“ skelbtos lyginamosios reklamos teiginiai yra neteisingi ir gali klaidinti vartotojus bei paveikti jų ekonominį elgesį, renkantis mažmeninės prekybos tinklą, kadangi UAB „Rimi Lietuva“ nepagrindė, jog reklamą iliustruojančiame „Rimi“ čekyje nurodytos kainos galioja visuose prekybos centruose „Rimi“ ir „Rimi Hypermarket“.
Konkurencijos tarybos nuomone, reklama, kurioje buvo lyginamos „Rimi“ ir „Maxima“ kasos prekių čekiuose pateiktos atskirų produktų kainos ir bendras kainų lygis, bei naudojamas trijų kramtomosios gumos burbulus pučiančių iš esmės identiškų merginų atvaizdas ( vaizdinė priemonė, primenanti „Maxima“ reklamos kampanijos formą), taip pat neatitinka Reklamos įstatymo reikalavimų. Toks reklamos pateikimo būdas gali pagrįstai vartotojams formuoti nuomonę, jog reklamoje tokiu būdu lyginami „Maxima“ ir „Rimi“ prekybos tinklai, pasakant, jog vieni savo kainas „pučia“ ir „sprogdina“, o „Rimi“ dirba ištisus metus, kad čia vartotojai galėtų apsipirkti pigiau.
Atstovė viešiesiems ryšiams