UŽ SKLEISTĄ KLAIDINANČIĄ REKLAMĄ NUBAUSTA BENDROVĖ „BAUER INTERNATIONAL“
Konkurencijos taryba klaidinančia reklama pripažino UAB „Bauer International“ nuo 2005 m. iki 2009 m. gruodžio 17 d. internetu skleistos reklamosteiginius apie nešiojamos infraraudonųjų spindulių saunos – saunariumo savybes. Klaidinančiais pripažinti reklamosteiginiai: „<...> Reguliarios maudynės „prakaitą varančioje vonioje“ – pripažintas amžinos jaunystės šaltinis. <...> Išprakaitavus pagerėja viso organizmo kraujo apykaita, pasišalina kenksmingų medžiagų liekanos. Atvėsinant kūną po saunariumo stiprėja organizmo imunitetas, taigi saunariumas yra puiki priemonė peršalimo ligų profilaktikai. Remiantis vokiečių biochemijos specialistų duomenimis, gerai pasikaitinus saunariume, organizmas išskiria tokią medžiagą kaip interferonas, kuris padeda nugalėti pražūtingą gripo virusų poveikį. <...> Saunariumas – puiki sveikatingumo priemonė: Jis sugrąžina prarastą jaunystę. Pristabdo biologines senėjimo valandas. Sulėtina ląstelių senėjimą. <...> Tai <...> odą atjauninantis bei palaikantis figūrą <...> įrenginys <...>. Tą dieną kai kaitiniesi, tą dieną nesensti“.
Už Reklamos įstatymo 5 straipsnio ir Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo reikalavimų pažeidimą UAB „Bauer International“ skirta 13 000 Lt bauda. Bendrovė taip pat įpareigota nutraukti klaidinančios reklamos naudojimą, jei jis vis dar yra tęsiamas.
Tyrimą Konkurencijos taryba atliko gavusi Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos prašymą, pateiktą atsižvelgus į vartotojų skundus. Be to, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija nurodė, jog Tarptautinės apsaugos nuo nejonizuojančios spinduliuotės komisijos pareiškime teigiama, kad iki šiol nėra atlikta moksliškai pagrįstų tyrimų, įrodančių infraraudonųjų spindulių kabinų teigiamą poveikį. Todėl, ministerijos nuomone, UAB „Bauer International“ reklamoje pateikti teiginiai apie nešiojamą infraraudonųjų spindulių sauną – saunariumą „sugrąžina prarastą jaunytę, pristabdo biologines senėjimo valandas, sulėtina ląstelių senėjimą, atjaunina odą ir palaiko figūrą“ nėra pagrįsti moksliniais įrodymais ir gali klaidinti vartotojus.
Pagal Reklamos įstatymo nuostatas reklaminius teiginius galima pripažinti neteisingais, jeigu reklamos davėjas negali pagrįsti šių teiginių teisingumo reklamos naudojimo metu. Nors skleistos reklamos teiginių teisingumą UAB „Bauer International“ bandė pagrįsti įvairiais sertifikatais, ataskaitomis ir kitais dokumentais, tačiau Konkurencijos taryba nusprendė, kad bendrovės pateikti įrodymai nėra pakankami reklaminių teiginių teisingumui įrodyti. Konkurencijos tarybos nuomone, visi bendrovės pateikti sertifikatai tik parodo, kad toks gaminys yra įregistruotas, patentuotas ir galimas naudoti, tačiau jokiu būdu nepatvirtina, jog padeda peršalimo ligų profilaktikai, pagelbsti nesenti ar sulieknėti, šalina kenksmingas medžiagas ir pan. Pateikti sertifikatai yra labiau techninio pobūdžio ir neįrodo reklamoje pateikiamų infraraudonųjų spindulių saunos-saunariumo sveikatos gerinimo, gydymo ar grožio puoselėjimo savybių.
Vertinant reklamos teiginius buvo atsižvelgta į tai, kad reklamos teiginiai, deklaruojantys infraraudonųjų spindulių saunos-saunariumo poveikį sveikatingumui (net gydymui) bei grožio puoselėjimui ir pan., yra specifiniai ir reikalaujantys atitinkamų specialių žinių, kad reklamos vartotojas galėtų patikrinti bendrovės skleidžiamą informaciją ar bent ja suabejoti. Todėl manytina, kad įsigydami saunariumą vartotojai galėjo pagrįstai tikėtis, kad reklamuojamos šios prekės savybės yra patvirtintos tyrimų ar kompetentingų institucijų. Nustatyta, kad klaidinantys reklamos teiginiai galėjo paveikti bei faktiškai paveikė vartotojų ekonominį elgesį, todėl saunariumo reklama yra pripažintina klaidinančia reklama.
Nustatydama baudos dydį Konkurencijos taryba atsižvelgė ir į atsakomybę lengvinančią aplinkybę - bendrovė pripažino padariusi pažeidimą.
Atstovė viešiesiems ryšiams