VAAT: ORGANIZUOJANT KELEIVIŲ VEŽIMĄ TARPMIESTINIAIS MARŠRUTAIS YRA RIBOJAMA KONKURENCIJA
Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) paskelbė, kad Konkurencijos taryba pagrįstai pripažino, jog Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), pratęsdama sutartis su 42 vežėjais vežti keleivius tarpmiestiniais maršrutais, ribojo konkurenciją ir neleido į rinką patekti naujiems dalyviams.
VAAT patvirtino Konkurencijos tarybos 2020 m. liepą paskelbtas išvadas, kad LTSA, eilę metų pratęsdama sutartis su tais pačiais vežėjais, neužtikrino sąžiningos konkurencijos laisvės keleivių vežimo srityje ir savo sprendimais teikė privilegijas rinkoje jau veikiančioms įmonėms. Būtent LTSA sprendimai lėmė, kad rinka tapo uždara: tuo pačiu maršrutu visą laiką veža tas pats vežėjas ar keli vežėjai, o patekti į rinką naujam ūkio subjektui yra praktiškai neįmanoma.
Teisėjų kolegija atmetė LTSA argumentus, kad ji privalėjo pratęsti sutartis tomis pačiomis sąlygomis su tais pačiais vežėjais, nes tokie sprendimai esą buvo būtini ir proporcingi, tenkinantys bendrąjį interesą, atitinkantys vartotojų interesus ir lūkesčius. VAAT pažymėjo, kad sudarius sutartis be konkurencingos procedūros arba jas pratęsiant panaikinamos ūkio subjektų paskatos varžytis dėl teikiamų paslaugų kainos ir kokybės.
Konkurencijos taryba LTSA už Konkurencijos įstatymo pažeidimą skyrė 43 120 Eur baudą ir įpareigojo šią instituciją ne vėliau kaip per 8 mėnesius nuo nutarimo paskelbimo nutraukti sutartis su 42 vežėjais bei organizuoti konkurencingą atrankos procedūrą. Vėliau Konkurencijos taryba patenkino LTSA prašymą ir įpareigojimo terminą pratęsė iki 2021 m. lapkričio.
VAAT nusprendė įpareigojimo terminą dar nukelti – LTSA įpareigota įvykdyti konkurencingas vežėjų atrankos procedūras iki 2022 m. gruodžio 31 d.
Šis sprendimas per 30 dienų nuo jo paskelbimo gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.