VAAT PRITARĖ KONKURENCIJOS TARYBOS IŠVADOMS, KAD „EUROVAISTINĖS“ SKLEISTA REKLAMA KLAIDINO SENJORUS
Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) patvirtino Konkurencijos tarybos išvadas, kad bendrovės „Eurovaistinė“ skleista reklama apie senjorams taikytas nuolaidas buvo klaidinanti ir pažeidė Reklamos įstatymo reikalavimus. Teismas paliko galioti pažeidėjai skirtą 8 688 Eur baudą.
2019 m. liepos 18 d. Konkurencijos taryba nustatė, jog vaistinių tinklas „Eurovaistinė“ 2018 m. rugsėjo, spalio ir gruodžio mėnesiais nacionalinėje televizijoje ir 36 gydymo įstaigose skleidė reklaminį vaizdo klipą, kuriame buvo pateikiama informacija apie „Senjoro“ kortelės turėtojams visoms prekėms ir visais atvejais taikomas nuolaidas. Vaizdo klipo apačioje, didelės apimties tekste, itin mažu šriftu buvo nurodytos papildomos ir esminės akcijos sąlygos, kurios, kaip vėliau nustatė Konkurencijos tarybos ekspertai, paneigia ir keičia garsiniu būdu pateiktus teiginius apie visoms prekėms taikomas nuolaidas. Vertinant reklamos pateikimo būdą nustatyta, kad tikslinė vartotojų grupė (senjorai) galėjo nepastebėti, neįskaityti ar nespėti perskaityti pateikiamos esminės informacijos ir dėl to būti suklaidinti.
VAAT teisėjų kolegija pritarė Konkurencijos tarybos vertinimui, kad skleista reklama buvo orientuota į specifinę tikslinę vartotojų grupę – senjorus, kurie laikytini labiau pažeidžiama vartotojų grupe dėl vyresnio amžiaus ir sunkumų įsisavinti informaciją, todėl jiems teikiama informacija apie esmines nuolaidos taikymo (ribojimo) sąlygas turi būti pateikta aiškiai ir nedviprasmiškai, taip, kad labiau pažeidžiamas vartotojas ją suvoktų. VAAT teigimu, esminės informacijos vartotojams nepateikimas galimai turėjo įtakos jų ekonominiam elgesiui, siekiant įsigyti prekių su nuolaidomis ir priimant sprendimus pirkti prekes būtent šios bendrovės vaistinių tinklo vaistinėse.
VAAT sprendimas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo gali būti apskųstas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.
Konkurencijos taryba primena, kad nuo 2019 m. gegužės 1 d., įsigaliojus Reklamos įstatymo pataisoms, institucijos vykdytas klaidinančios ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Konkurencijos taryba iki 2019 m. pabaigos baigė vykdyti visus tyrimus dėl galimų Reklamos įstatymo pažeidimų ir šiuo metu tik atstovauja teismuose, kurie nagrinėja skundus dėl institucijos priimtų sprendimų.