BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

VALSTYBĖ VERSLE: KADA KYLA RIZIKA RIBOTI KONKURENCIJĄ?

Valstybė daro poveikį rinkoms ir konkurencijai. Konstitucija saugo sąžiningos konkurencijos laisvę, tačiau ją gali pažeisti pačios valstybės institucijos savo sprendimais ir veiksmais.

Didžiausia pažeidimo rizika kyla, kai valstybė dalyvauja rinkoje ir privilegijuoja savo įmones; sudaro palankesnes sąlygas rinkos senbuviams, apsunkindama naujokams patekti į rinką; riboja rinkoje veikiančių įmonių skaičių; keičia licencijavimo, leidimų ar kitokią teisės verstis ūkine veikla įgijimo tvarką; prižiūri veiklą, kurią vykdo tiek valstybės ir savivaldybės įmonės, tiek privatus verslas; neužtikrina konkurencijos tarp įmonių; tam tikriems ūkio subjektams teikia galimai neteisėtą valstybės pagalbą ir kt.

Vertindama teisės aktų projektus, institucija gana dažnai atkreipia jų rengėjų dėmesį, kad projektų nuostatos gali riboti konkurenciją. Be to, Konkurencijos taryba tiria viešojo administravimo subjektų (pavyzdžiui, ministerijų, savivaldybių ir kitų institucijų) priimtų teisės aktų bei sprendimų atitikimą Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams, t. y. vertina, ar tokiais sprendimais nėra sudaromos skirtingos konkurencijos sąlygos toje pačioje rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams.

Informacija apie valstybei kylančią riziką pažeisti konkurenciją su konkrečiais Konkurencijos tarybos vykdytų tyrimų ir vertintų teisės aktų projektų pavyzdžiais pateikiama institucijos svetainėje, skiltyje „Viešieji subjektai“.

Atnaujinta: 2020 10 13