VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA ĮPAREIGOTA NUTRAUKTI ARBA PAKEISTI SUTARTĮ
Konkurencijos taryba, įvertinusi atlikto tyrimo išvadas, pripažino, kad Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2005 m. balandžio 13 d. sprendimas Nr. 1-759 „Dėl paslaugų pirkimo iš UAB „Rubicon Eventus“, siekiant organizuoti Vilniaus miesto nevyriausybinių bei kitų organizacijų nekomercinius renginius“ ir 2005 m. rugpjūčio 19 d. Savivaldybės administracijos sutartis Nr.14-90 pažeidžia Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimus. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius per nustatytą terminą įpareigotas nutraukti 2005 m. rugpjūčio 19 d. patalpų nuomos sutartį Nr.14-90 arba jos nuostatas pakeisti taip, kad neprieštarautų Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams.
Konkurencijos įstatymo 4 straipsnis draudžia valstybės valdymo ir savivaldos institucijoms priimti teisės aktus arba kitus sprendimus, kurie teikia privilegijas arba diskriminuoja atskirus ūkio subjektus ar jų grupes ir dėl kurių atsiranda ar gali atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų atitinkamoje rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams, išskyrus atvejus, kai skirtingų konkurencijos sąlygų neįmanoma išvengti vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų reikalavimus.
Tyrimą dėl Vilniaus miesto savivaldybės veiksmų perkant paslaugas iš UAB „Rubicon Eventus“ atitikties Konkurencijos įstatymo reikalavimams Konkurencijos taryba buvo pradėjusi dar 2005 m. balandį. Tačiau 2005 m. spalį Konkurencijos taryba tyrimą nutraukė, nes dar nebaigus tyrimo Vilniaus miesto savivaldybės taryba sprendimą, dėl kurio buvo atliekamas tyrimas, pripažino netekusiu galios. Tačiau 2006 m., gavus UAB „Versenta“ prašymą, tyrimas buvo atnaujintas, nes paaiškėjo naujos aplinkybės: savivaldybės sprendimo panaikinimas buvo formalus veiksmas, kuris situacijos atitinkamoje rinkoje nepakeitė, kadangi 2006 m. rugpjūtį tarp Vilniaus savivaldybės administracijos ir UAB „Rubicon Eventus“ buvo sudaryta patalpų nuomos sutartis Nr.14-90, kuri nebuvo peržiūrėta ar pakeista. Dėl šios priežasties galėjo būti priiminėjami sprendimai, kurie teikia privilegijas UAB „Rubicon Eventus“ ir diskriminuoja kitus ūkio subjektus.
Konkurencijos taryba konstatavo, kad Savivaldybės taryba, įpareigodama Savivaldybės administraciją pirkti paslaugų iš UAB „Rubicon Eventus“ už 1,5 mln. Lt kasmet ir tokiu būdu garantuodama vienam ūkio subjektui finansavimą, sukuria skirtingas konkurencijos sąlygas atitinkamoje rinkoje veikiantiems ūkio subjektams. Juo labiau, kad atitinkamoje paslaugų rinkoje yra ir daugiau ūkio subjektų, teikiančių panašias paslaugas. Todėl nekomerciniams renginiams organizuoti Vilniaus miesto savivaldybė gali nuomotis patalpas ne tik iš UAB „Rubicon Eventus“ valdomos universalios „Siemens“ arenos, bet ir iš kitų ūkio subjektų, valdančių, pavyzdžiui, „Utenos“ pramogų areną, universalią salę „Sportima“, centrą “Forum Palace“ ir kt. Kadangi pasirašyta sutartis dėl paslaugų pirkimo iš UAB „Rubicon Eventus“ vertintina kaip ilgalaikis įsipareigojimas (iki 2012 m.), ji gali turėti įtakos ir ateityje atitinkamoje rinkoje veiksiantiems ūkio subjektams, o šiuo metu sukuria išskirtines sąlygas bendrovei, nes jai nebereikia konkuruoti kokybe bei kainomis dėl tam tikros savo pajamų dalies.
Atstovė viešiesiems ryšiams