KAINŲ PALYGINIMO REKLAMOSE REKOMENDACIJOS ARBA KAIP NEKLAIDINTI VARTOTOJŲ
2016 m. liepos 5 d. Konkurencijos taryba patvirtino Rekomendacijas dėl kainų palyginimo reklamose (toliau – Rekomendacijos), kurios, tikimasi, padės formuoti sąžiningus reklaminius pasiūlymus ir neklaidinti vartotojų.
Konkurencijos taryba pastebi, kad reklamose prekių ir paslaugų kainos patrauklumui parodyti dažnai pasitelkiami palyginimai su buvusia produkto kaina ar su konkretaus konkurento taikoma kaina. Tačiau vartotojai gali būti suklaidinti dėl tikrosios pasiūlymo vertės, jei reklamoje informacija apie palyginamąsias kainas nėra teisinga ir tiksli.
2016 m. balandžio 18 d. Konkurencijos taryba paskelbė viešai konsultacijai Rekomendacijų projektą ir, apsvarsčiusi gautas pastabas ir pasiūlymus, patvirtino Rekomendacijas. Rekomendacijų tikslas – pateikti gaires, kuriomis vadovaudamiesi ūkio subjektai parodytų vartotojams tikrąją pasiūlymo vertę ir teisingai informuotų apie produktų kainas.
Konkurencijos tarybos parengtos ir patvirtintos Rekomendacijos nėra privalomos ir jose pateikiamos tik pagrindinės kainų nurodymo gairės, kurios, Konkurencijos tarybos manymu, gali padėti sumažinti riziką, kad skelbiama reklama neatitiks Reklamos įstatymo reikalavimų.
Konkurencijos taryba itin didelį dėmesį skiria informacijos apie tai, kokia reklama yra leistina, sklaidai: nuolat organizuoja nemokamus seminarus įmonėms ir asociacijoms, 2013 m. patvirtino Klaidinančios ir neleidžiamos lyginamosios reklamos vertinimo gaires. Kartu su gairėmis, Konkurencijos tarybos ekspertai parengė ir trumpą atmintinę, kurioje trumpai ir aiškiai pristatomi svarbiausi reklamos vertinimo kriterijai, leistini ir neleistini teiginiai bei kita svarbi informacija.
Rekomendacijas galite rasti čia (486 KB ).