BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

KEIČIASI TEISMŲ PRAKTIKA DĖL VIDAUS SANDORIŲ SUDARYMO VERTINIMO

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT), remdamasis Lietuvos Aukščiausiojo Teismo išaiškinimais, formuoja naują teismų praktiką vertinant vidaus sandorius. Šią savaitę LVAT panaikino pirmosios instancijos teismo sprendimą, kuriuo Kauno miesto savivaldybė buvo įpareigota nutraukti vidaus sandorį su savo įmone „Kauno švara“.

Konkurencijos taryba 2016 m. birželį pripažino, kad Kauno miesto savivaldybė neįvykdė dar 2008 m. nustatyto įpareigojimo – pakeisti Konkurencijos įstatymui prieštaraujantį savivaldybės tarybos sprendimą, priimtą 2002 m., kuriuo buvo pavesta komunalinių atliekų tvarkymo paslaugas teikti savivaldybės įmonei „Kauno švara“. Savivaldybė minėtą sprendimą 2014 m. panaikino, tačiau paslaugų teikėją parinko ne konkurso ar kitos konkurencingos procedūros būdu, o, pasinaudojusi Viešųjų pirkimo įstatyme numatyta išimtimi, toliau pavedė paslaugas teikti savo kontroliuojamai bendrovei.

Konkurencijos taryba kreipėsi į Kauno apygardos administracinį teismą, kuris 2017 m. įpareigojo savivaldybę atrinkti komunalinių atliekų tvarkytoją konkurencingos procedūros būdu. Tačiau tokį pirmosios instancijos teismo sprendimą panaikino LVAT.

Teismas galutiniu ir neskundžiamu sprendimu išaiškino, kad tuo metu, kai buvo sudarytas minėtas vidaus sandoris, Viešųjų pirkimų įstatyme nebuvo įtvirtinti konkretūs vidaus sandorio ribojimai ar papildomos vidaus sandorių sudarymo privalomos sąlygos, todėl Konkurencijos tarybos įpareigojimas negali būti tenkinamas.

Atnaujinta: 2020 02 06