LIEKNĖJIMO METODO „SLIMPATCH“ REKLAMOS TEIGINIAI PRIPAŽINTI KLAIDINANČIAIS
Konkurencijos taryba pripažino UAB „Greitojo pašto paslaugos“ skleistą reklamą apie „Slimpatch“ pleistrus, kaip efektyvią priemonę nepageidaujamam kūno svoriui numesti, klaidinančia reklama. Už Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimų pažeidimą UAB „Greitojo pašto paslaugos“skirta 10 tūkst. litų bauda.
Įvertinusi tyrimo metu nustatytas aplinkybes Konkurencijos taryba konstatavo, kad įvairiais laikotarpiais nuo 2009 m. vasario mėn. iki 2010 m. rugsėjo mėn. įvairiomis sklaidos priemonėmis (interneto tinklalapiuose ir spaudos leidiniuose) vartotojams buvo skleidžiama informacija apie UAB „Greitojo pašto paslaugos“ platinamą pleistrą „Slimpatch“. Reklamuodama pleistro „Slimpatch“, kurio pagrindinė veiklioji medžiaga yra pūslėtasis guveinis, savybes, bendrovė nurodė, jog tai veiksminga priemonė, padedanti greitai, paprastai, be ypatingų dietų ir sunkių fizinių pratimų atsikratyti nepageidaujamo svorio. Vartotojams ypač patrauklūs turėjo būti reklamos teiginiai apie tai, jog „Slimpatch“ pleistras lieknėjimui „dešimt kartų efektyvesnis už visa tai, kas buvo žinoma iki šiol!“, „galite numesti iki 5 kg per savaitę“, „100 procentų jūs būsite patenkintas“ ir kiti.
UAB „Greitojo pašto paslaugos“ rėmėsi Prancūzijos laboratorijos atlikto tyrimo duomenimis, tačiau neturėjo pakankamai duomenų reklamuotiems teiginiams pagrįsti.
Konkurencijos taryba pažymėjo, kad reklama galėjo klaidinti vartotojus ir pagal jos pateikimo pobūdį, nes pateikiami teiginiai vidutiniam vartotojui, neturinčiam specialių dietologijos žinių, leidžia susidaryti nuomonę, kad naudodamasis pleistru “Slimpatch” jis greitai, be ypatingų dietų ir sunkių fizinių pratimų atsikratys nepageidaujamo svorio. Kadangi reklamą skleidusi bendrovė nepateikė duomenų dėl pleistro „Slimpatch“ poveikio žmogaus fizinei būklei, kurio galėjo tikėtis vartotojai, susipažinę su reklaminiais teiginiais, buvo padaryta išvada, kad UAB „Greitojo pašto paslaugos“ veikla turėjo ir Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme nustatytų požymių, t.y. pasireiškė kaip apgaulingas tvirtinimas, kad produktas gali turėti poveikį žmogaus fizinei būklei.
Skirdama baudą už Reklamos įstatymo pažeidimą Konkurencijos taryba pritaikė atsakomybę lengvinančią aplinkybę – UAB „Greitojo pašto paslaugos“ savo noru užkirto kelią žalingoms pažeidimo pasekmėms, t.y. savo iniciatyva nuo 2010 m. rugsėjo 20 d. nutraukė reklamos apie „Slimpatch“ pleistrus, kaip efektyvią priemonę nepageidaujamam svoriui numesti, platinimą. Taip pat atsižvelgta į tai, jog bendrovė iš dalies pripažino, kad jos skleista reklama galėjo klaidinti.
Išsamus Konkurencijos tarybos nutarimo tekstas skelbiamas interneto svetainėje čia
Atstovė viešiesiems ryšiams