BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

PANEVĖŽIO M. SAVIVALDYBĖS SUTARTIS SU SAVA ĮMONE – NETEISĖTA

2015 07 16

Konkurencijos taryba šiandien priėmė nutarimą dėl Panevėžio m. savivaldybės sprendimo, apribojusio konkurenciją komunalinių atliekų tvarkymo srityje bei vartotojų teisę rinktis. Konkurencijos taryba nusprendė, kad Panevėžio m. savivaldybė, paskyrusi AB „Panevėžio specialus autotransportas“ komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų teikėja Panevėžio mieste, pažeidė Konkurencijos įstatymo 4 straipsnį, draudžiantį priimti sprendimus, kurie teikia privilegijas arba diskriminuoja atskirus ūkio subjektus.

Konkurencijos tarybos neįtikino Panevėžio m. savivaldybės argumentai, kad AB „Panevėžio specialus autotransportas“ galimai buvo vienintelė įmonė, galėjusi užtikrinti komunalinių atliekų tvarkymo nepertraukiamumą, kokybę ir prieinamumą. Tyrimo metu nei savivaldybė, nei AB „Panevėžio specialus autotransportas“ nenurodė jokių įrodymais pagrįstų išskirtinių ir objektyvių aplinkybių, galėjusių pateisinti sprendimą parinkti paslaugų teikėją be konkurso.

„Savivaldybės gan dažnai savo konkurenciją ribojančius sprendimus argumentuoja siekiu “apsaugoti vartotojus” ir „padarytomis investicijomis“ į savivaldybių kontroliuojamas įmones. Deja, šie argumentai dažniausiai tėra prastai slepiama baimė įsileisti konkurenciją ten, kur daugelį metų karaliauja savivaldybės įmonės.  Skambiu žodžiu „investicijos“ neretai yra dangstomos privilegijos ir dotacijos, saugančios neefektyviai valdomas savas įmones nuo bankroto, o vartotojus nuo konkurencijos teikiamos naudos.“ – sako Šarūnas Keserauskas, Konkurencijos tarybos pirmininkas.

Konkurencijos taryba šių metų gegužę baigė rinkos tyrimą apie komunalinių atliekų tvarkymo paslaugas Lietuvoje. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad net trečdalis iš 60 Lietuvos savivaldybių, ignoruodamos konkurencijos principus, komunalinių atliekų tvarkymą yra patikėjusios savivaldybių įmonėms. Kai kuriose Lietuvos savivaldybėse konkursai nebuvo skelbiami daugiau nei 7 ar net 10 metų. Panevėžio savivaldybė – viena iš jų. Šio tyrimo išvados skelbiamos Konkurencijos tarybos svetainės skiltyje Aktualijos (402.4 KB ) .

Konstitucinis Teismas 2015 m. kovo 5 d. nutarime pažymėjo, kad savivaldybės yra saistomos ekonomikos konstitucinį pagrindą sudarančių principų: sąžiningos konkurencijos laisvės, privačios nuosavybės, asmens ūkinės veiklos laisvės ir iniciatyvos, draudimo monopolizuoti rinką. Tai reiškia, kad atliekų tvarkymo srityje savivaldybės turi užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę ir atliekų tvarkytojus atrinkti konkurso būdu pagal jų galimybes teikti nepertraukiamas, geros kokybės ir prieinamas paslaugas gyventojams. Konstitucinis Teismas taip pat pabrėžė, kad  net jei savivaldybė yra įsteigusi savo įmonę atliekų tvarkymo srityje, tai nėra pagrindas pažeisti sąžiningos konkurencijos laisvės principą.

Konkurencijos taryba įpareigojo Panevėžio m. savivaldybę ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo Konkurencijos tarybos nutarimo paskelbimo Konkurencijos tarybos interneto svetainėje www.kt.gov.lt panaikinti konkurenciją ribojančią sutartį ir pateikti Konkurencijos tarybai tai patvirtinančius įrodymus.

Tyrimas dėl Panevėžio m. sprendimų buvo pradėtas 2014 m. rugpjūčio 14 d., gavus UAB „Švaros komanda pareiškimą.

Konkurencijos tarybos nutarimas skelbimas skiltyje Naujausi nutarimai.

 

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 09 27