BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

SAM TURĖTŲ ĮVERTINTI, AR SIEKĮ MAŽINTI KOMPENSUOJAMŲJŲ VAISTŲ KAINAS NEATSVERS NEIGIAMOS PASEKMĖS

Konkurencijos taryba savo iniciatyva išnagrinėjo Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) parengtą Vyriausybės nutarimo „Dėl ambulatoriniam gydymui skiriamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių bazinių kainų ir paciento priemokų už juos apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo projektą ir rekomendavo ministerijai išsamiau įvertinti planuojamo reguliavimo poveikį konkurencijai bei svarstyti, ar siūlomi pakeitimai yra būtini.

Nutarimo projektu ketinama nustatyti kompensuojamųjų vaistinių preparatų priemokos apskaičiavimui naudojamo rodiklio – 20 proc. vidutinės recepto kompensuojamosios kainos – viršutinę ribą, sieksiančią 4,71 Eur, taip pat suvienodinti galimos priemokos dydį vieno, dviejų ir daugiau tiekėjų sudėtiniams vaistams, kad, kaip teigia SAM, nedidėtų paciento priemoka už kompensuojamuosius vaistus ir galimai mažėtų vieno tiekėjo sudėtinių vaistų kainos.

Nors SAM parengtoje pažymoje teigiama, kad siūlomi pakeitimai neturės poveikio verslui ir neturėtų pabloginti vaistų patekimo į Kompensuojamųjų vaistų kainyną sąlygų, Konkurencijos tarybos vertinimu, ministerijos pozicija turėtų būti tikslinama.

Konkurencijos tarybos nuomone, reguliavimas, kuriuo siekiama beveik trečdaliu – nuo 6,36 iki 4,71 Eur – sumažinti paciento priemokai apskaičiuoti naudojamą rodiklį, galimai privers vaistų tiekėjus gerokai mažinti Lietuvai tiekiamų vaistų kainas ar bent jau jų nekelti, kad preparatai liktų kainyne, bet būtina įvertinti ir kitas tokių pokyčių rizikas.

„Konkurencijos taryba supranta ministerijos siekį atpiginti kompensuojamuosius vaistus vartotojams, tačiau mano, kad priverstinis kainų mažinimas gali sudaryti kliūtis vaistų tiekėjams patekti į kainyną ir taip neišvengiamai paveikti konkurenciją tarp jų rinkoje. Minėta aplinkybė gali lemti tam tikrų vaistų prieinamumo vartotojams sumažėjimą, atitinkamai išaugusias išlaidas tiek valstybei, tiek pačiam vartotojui, kai, pavyzdžiui, eliminavus konkretų sudėtinį vaistą iš kainyno, vartotojas bus priverstas įsigyti kelis atskirus vaistus su tomis pačiomis veikliosiomis medžiagomis“, – rašoma Konkurencijos tarybos SAM adresuotame rašte (36.5 KB ).

Institucija taip pat atkreipė dėmesį, kad ministerija teisės akto pažymoje nepateikė duomenų, kokiai daliai kainyne esančių sudėtinių vaistų ir kiek turės būti sumažintos kainos, kad jie ir toliau jame išliktų, neaptarta, kokios pasekmės tiek pacientui, tiek Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetui kiltų, jeigu minėtų vaistų tiekėjai, nesugebėdami sumažinti kainų, pasitrauktų iš Lietuvos rinkos.

Ministerijai pasiūlyta atlikta išsamią ir skaičiavimais paremtą analizę, kuri padėtų nustatyti siūlomo teisinio reguliavimo galimas pasekmes ir įvertinti, ar pakeitimai būtini ir proporcingi siekiamiems tikslams.

Atnaujinta: 2020 06 08