BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

VAAT: ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖ PRIVILEGIJAVO UAB „BUSTURAS“ 

2016 09 19

2016 m. rugsėjo 15 d. Vilniaus apygardos administracinis teismas (toliau – VAAT) atmetė UAB „Busturas“ skundą ir patvirtino 2016 m. sausio 6 d. Konkurencijos tarybos sprendimą, pagal kurį Šiaulių miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė) ribojo konkurenciją ir vartotojų teises keleivių vežimo sektoriuje.

Tyrimas buvo pradėtas dėl Savivaldybės sprendimų, kuriais buvo pavesta UAB „Busturas“ teikti keleivių vežimo paslaugas 31 maršrutu Šiaulių mieste net neįvertinus, ar buvo ir kitų ūkio subjektų, norinčių ir galinčių teikti minėtas paslaugas. Savivaldybė neorganizavo nei konkurso, nei kitos konkurencingos procedūros vežėjams ir neužtikrino galimybės kitiems ūkio subjektams konkuruoti dėl šių paslaugų teikimo.

VAAT pritarė Konkurencijos tarybos išvadoms, kad konkurencija keleivių vežimo Šiaulių mieste rinkoje buvo panaikinta. Savivaldybė ne tik be konkurso UAB „Busturas“ pavedė teikti keleivių vežimo paslaugas, tačiau ir kitiems maršrutinių taksi vežėjams eliminavo galimybę teikti paslaugas. VAAT nurodė, kad buvo vežėjų, kurie galėjo konkuruoti su UAB „Busturas“ dėl keleivių vežimo paslaugų teikimo Šiaulių mieste, tačiau Savivaldybė neorganizavusi konkurso neužtikrino vienodų konkurencijos sąlygų varžytis dėl šių paslaugų teikimo.

Konkurencijos taryba taip pat primena, kad ir Konstitucinis teismas 2015 m. sausio 15 d. pasisakė dėl keleivių vežimo paslaugų įsigijimo: vežėjas ne konkurso būdu gali būti parinktas tik tuomet, jei kiti vežėjai nenorėtų arba negalėtų suteikti paslaugos ir patenkinti bendruosius interesus. Konstitucinio teismo nutarime pabrėžiama, kad net ir tokia vežėjo parinkimo tvarka negali privilegijuoti arba diskriminuoti atskirų ūkio subjektų ar jų grupių.

Šis teismo sprendimas – tai dar vienas patvirtinimas, kad savivaldybės turi užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę ir keleivių vežėjus atrinkti konkurso būdu pagal jų galimybes teikti nepertraukiamas, geros kokybės ir gyventojams prieinamas paslaugas. Nuoširdžiai tikimės, kad šis teismo sprendimas dėl konkurenciją ribojusių Šiaulių miesto savivaldybės sprendimų paskatins visas savivaldybes laikytis Konstitucinio teismo nutarimo ir tokio pobūdžio tyrimų kasmet vis mažės

                                                                 –Jūratė Šovienė, Konkurencijos tarybos pirmininko pavaduotoja

VAAT sprendimas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo gali būti apskųstas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

Tai jau antras Šiaulių miesto savivaldybės konkurencijos teisės pažeidimas per praėjusius du metus. 2015 m. Konkurencijos taryba nustatė, kad Savivaldybės tarybos sprendimai užkirto kelią nepriklausomiems šilumos gamintojams patekti į Šiaulių miesto šilumos gamybos rinką ir taip pažeidė Konkurencijos įstatymo 4 straipsnį.

Atnaujinta: 2016 09 19