BAUDA UAB „STUDIO MODERNA“ UŽ KLAIDINANČIĄ „DR. LEVINE‘S“ PREKIŲ REKLAMĄ
Konkurencijos taryba liepos 17 d. skyrė 83 700 Lt baudą UAB „Studio moderna“ (toliau – Studio moderna) už klaidinančios „Dr. Levine‘s“ prekių reklamos skleidimą.
Tyrimo metu Konkurencijos taryba nustatė, kad Studio moderna įvairiomis sklaidos priemonėmis (kataloguose, lankstinukuose, spaudos leidiniuose, internete bei televizijoje) įvairiais laikotarpiais apytiksliai nuo 2009 m. sausio mėnesio iki 2012 m. spalio 16 d. skleidė reklamą apie „Dr. Levine‘s“ magnetines kelių ir riešo juosteles ir magnetinį nugaros diržą. Studio moderna reklamoje nurodė, kad „Dr. Levine‘s“ prekės turi poveikį skausmo, patinimo, sąstingio (sąnario lankstumo), artrito, nemigos, uždegimo, radikulito, raumenų atpalaidavimo, kraujo apytakos gerinimo atžvilgiu bei sudarė įspūdį, kad minėtos prekės yra terapijos priemonė. Konkurencijos taryba padarė išvadą, kad Studio moderna skleisti teiginiai atitinka medicinos prietaiso apibūdinimą. Tačiau, tyrimo metu nustatė, kad minėtos prekės nėra registruotos kaip medicinos prietaisai, turintys reklamoje nurodytas savybes, o Studio moderna pateikti įrodymai taip pat niekaip nepagrindė skleistų reklaminių teiginių
Įvertinusi tyrimo metu surinktą informaciją, Konkurencijos taryba pripažino klaidinančia Studio moderna skleistą reklamą apie „Dr. Levine‘s“ magnetinių juostelių keliams ir riešui bei magnetinio nugaros diržo poveikį sveikatai. Konkurencijos taryba, skirdama baudą, atsižvelgė į itin žalingą vartotojų interesams reklamos pobūdį, labai ilgą reklamos sklaidos trukmę ir labai didelį sklaidos mastą, į lengvinančią aplinkybę (Studio moderna operatyviai ėmėsi aktyvių veiksmų nutraukti skleistus reklaminius teiginius, taigi, savo noru užkirto kelią žalingoms pažeidimo pasekmėms) bei į sunkinančią aplinkybę (Studio moderna pakartotinai pažeidė Reklamos įstatymo nuostatas).
Konkurencijos tarybos nutarimą galima rasti čia.
Pastaba
Klaidinančia reklama laikoma reklama, kuri bet kokiu būdu, įskaitant ir jos pateikimo būdą, klaidina arba gali suklaidinti asmenis, kuriems ji skirta arba kuriuos ji pasiekia, ir kuri dėl savo klaidinančio pobūdžio gali paveikti jų ekonominį elgesį arba kuri dėl šių priežasčių pakenkia ar gali pakenkti kito asmens galimybėms konkuruoti (Reklamos įstatymo 2 straipsnis 4 dalis).
Komunikacijos skyrius
Atstovė viešiesiems ryšiams