KONKURENCIJOS TARYBA UŽ KLAIDINANČIĄ REKLAMĄ UAB „POREKTUS“ NUBAUDĖ ANTRĄ KARTĄ
Konkurencijos taryba posėdyje priėmė nutarimą už klaidinančios reklamos naudojimą skirti 45 tūkst. Lt baudą UAB “Porektus”. Bauda skirta vadovaujantis Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimais ir atsižvelgus į atsakomybę sunkinančią aplinkybę: įstatymo pažeidimas padarytas pakartotinai nepraėjus metams nuo anksčiau konstatuoto pažeidimo ir baudos skyrimo. 2004 m. balandį Konkurencijos taryba buvo pripažinusi UAB „Porektus“ skelbtos reklamos apie M. Drozd metodą antsvoriui numesti teiginius klaidinančiais ir bendrovei skyrusi 30 tūkst. Lt baudą. Bendrovė šį Konkurencijos tarybos nutarimą buvo apskundusi teismui, tačiau Vilniaus apygardos administracinis teismas jos skundą atmetė ir paliko galioti Konkurencijos tarybos sprendimą.
2004 m. rugsėjį Konkurencijos tarybos iniciatyva buvo pradėtas naujas tyrimas dėl UAB „Porektus“, kuri priklauso Prancūzijoje įsikūrusiai tarptautinei „Padel France Communisation“ grupei, veiksmų reklamuojant spaudoje metodą svoriui numesti. Šis metodas reklamuotas kaip prancūzų mitybos specialisto Michelio Montignaco atsitiktinai atskleistos paslapties, kaip gerokai numesti svorio be dietos, pratimų ir vaistų, bei „Metabol Plus“ kapsulių, kuriomis suaktyvinama visa medžiagų apykaita, poveikio rezultatas. Konkurencijos taryba konstatavo, kad metodo svoriui numesti reklamoje naudoti teiginiai „Naudojantis reklamuojamu metodu kūno masė sumažės 19 kg per 4 savaites be dietos, pratimų ir vaistų“; „Šimtai gydytojų ir mokslinių tyrimų įrodė, jog kalbame apie patį veiksmingiausią iš iki šiol buvusių metodų“; „Mano metodas padės jums paversti riebalus energija ir visiškai jų atsikratyti. Metabol Plus kursas veikia kaip tikra vakcina nuo antsvorio. Daugiau jokio bumerango efekto“ ir kiti į juos panašūs skatino vartotojus, kurie siekia sumažinti kūno masę, užsisakyti reklamuojamą metodą. Taip galėjo būti veikiamas vartotojų ekonominis elgesys. Nustatyta, kad UAB „Porektus“ naudojo neteisingą, įrodymais nepagrįstą informaciją apie M. Montignaco metodo ir „Metabol Plus“ kapsulių galimybes, kadangi negalėjo pateikti duomenų, pagrindžiančių reklamos teiginių teisingumą jos naudojimo metu.
Nutarime konstatavusi, kad UAB „Porektus“ pažeidė Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimus ir už tai skyrusi sankciją - 45 tūkst. Lt piniginę baudą, Konkurencijos taryba taip pat įpareigojo bendrovę nedelsiant nutraukti klaidinančios reklamos naudojimą bei nustatyta tvarka paneigti klaidinančią reklamą tuose spaudos leidiniuose, kuriuose ji buvo paskelbta.
Atstovė viešiesiems ryšiams