Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Privatumo politika

ORGANIZUOJANT KELEIVIŲ VEŽIMĄ TARPMIESTINIAIS MARŠRUTAIS YRA RIBOJAMA KONKURENCIJA

2755.jpg

Konkurencijos taryba pripažino, kad Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), pratęsdama sutartis su 42 vežėjais vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais, ribojo konkurenciją ir neleido į rinką įeiti naujiems dalyviams. LTSA įpareigota ne tik sumokėti 43 120 Eur baudą, bet ir nutraukti sutartis, o vežėjus atrinkti paskelbus konkurencingos atrankos procedūras.

Tyrimą atlikusi Konkurencijos taryba nustatė, kad šiuo metu konkrečius tarpmiestinius maršrutus Lietuvoje aptarnauja 43 privačios ir savivaldybių valdomos įmonės – iš jų tik 1 buvo atrinkta konkurso būdu, su kitais 42 vežėjais LTSA 2018 m. pratęsė sutartis tiems patiems maršrutams be konkurencingos procedūros. Tokiu būdu buvo privilegijuojami rinkos senbuviai kitų ūkio subjektų atžvilgiu ir sudarytos iš esmės skirtingos konkurencijos sąlygos rinkoje.

LTSA sprendimus pratęsti sutartis su esamais vežėjais grindė susisiekimo ministro patvirtintų Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių nuostatomis, kurios numato, kad sutartys gali būti pratęstos ne ilgiau nei 5 metams, jeigu vežėjai laikėsi minėtų taisyklių reikalavimų ir sutartyje numatytų sąlygų. Tačiau, Konkurencijos tarybos vertinimu, LTSA privalėjo atsižvelgti į Konkurencijos įstatymo reikalavimus ir sudaryti sąlygas visiems vežėjams (esamiems ir potencialiems) varžytis dėl keleivių vežimo paslaugų ar jų dalies teikimo.

„Nors taisyklėse nėra reglamentuota, jog konkursas turi būti organizuojamas ir tais atvejais, kai pasibaigia sutarčių su vežėjais terminas, tačiau LTSA, kuri atsakinga už keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais organizavimą bei užtikrinimą, kyla pareiga pačiai patikrinti rinką ir įvertinti, ar yra potencialių rinkos dalyvių, norinčių bei galinčių teikti tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais paslaugas“, – sprendimą komentavo Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas.

Jis pabrėžė, kad didžiausią konkurencijos teikiamą naudą – kokybiškas paslaugas už geriausią kainą – valstybė ir vartotojai gauna tada, kai rinkoje užtikrinama konkurencija ir įmonės varžosi tarpusavyje dėl paslaugų teikimo.

Konkurencijos taryba nutarė už Konkurencijos įstatymo pažeidimą LTSA skirti 43 120 Eur baudą ir įpareigoti šią instituciją ne vėliau kaip per 8 mėnesius nuo nutarimo paskelbimo nutraukti sutartis su 42 vežėjais bei organizuoti konkurencingą atrankos procedūrą.

Konkurencijos taryba taip pat rekomendavo Vyriausybei pavesti Susisiekimo ministerijai peržiūrėti taisyklėse įtvirtintą teisinį reguliavimą dėl kompetentingos įstaigos veiksmų, pasibaigus maksimaliam sutarčių su vežėjais galiojimo terminui, taip pat dėl sutarčių su vežėjais pratęsimo, tokiu būdu užkertant kelią galimam konkurencijos ribojimui, ir apie priimtus sprendimus informuoti Konkurencijos tarybą.

Tyrimą dėl susisiekimo ministro 2006 m. įsakymu patvirtintų Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių atitikties Konkurencijos įstatymo reikalavimams, nenustačius pažeidimo, nuspręsta nutraukti.

Nutarimas per 20 dienų nuo jo paskelbimo Konkurencijos tarybos interneto svetainėje dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.