BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

TEISMO SPRENDIMAS UŽBAIGĖ KONKURENCIJOS TARYBOS IR POLICIJOS DEPARTAMENTO GINČĄ

2009 04 01

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas priėmė galutinę ir neskundžiamą nutartį, kuria atmetė Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos skundą dėl prašymo panaikinti Konkurencijos tarybos 2006 m. sausio 12 d. nutarimą. Šiuo nutarimu Konkurencijos taryba buvo pripažinusi Lietuvos policijos generalinio komisaro įsakymų nuostatas, pagal kurias viešosios policijos apsaugos skyriai pagal sutartis saugo juridinių asmenų ir fizinių asmenų turtą bei fizinius asmenis, prieštaraujančiomis Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams. Konkurencijos taryba 2006 m. nutarimu įpareigojo Policijos departamentą pakeisti minėtas nuostatas taip, kad jos neprieštarautų Konkurencijos įstatymui. Dėl šio nutarimo nuo 2006 m. tarp Policijos departamento ir Konkurencijos tarybos vyko teisminiai ginčai, kuriuos savo nutartimi baigė Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas.

Konkurencijos įstatymo 4 straipsnis įpareigoja valstybės valdymo ir savivaldos institucijas užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę. Minėtoms institucijoms draudžiama priimti teisės aktus arba kitus sprendimus, kurie teikia privilegijas arba diskriminuoja atskirus ūkio subjektus ar jų grupes ir dėl kurių atsiranda ar gali atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų atitinkamoje rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams. Tyrimą Konkurencijos taryba atliko siekdama išsiaiškinti, ar Lietuvos policijos apsaugos skyriams teisės aktais suteiktos policijai būdingos teisės ir papildomi įgalinimai, tarp jų ir specialiųjų priemonių naudojimas, gali suteikti jiems privilegijas lyginant juos su kitais apsaugos komercinių paslaugų teikimo rinkoje veikiančiais subjektais.

Tyrimo metu buvo nustatyta, kad Lietuvos policijos generalinio komisaro įsakymais Lietuvos policijos apsaugos skyrių pareigūnams, vykdantiems komercinę asmens ir turto saugos veiklą, paliekamos visos policijos pareigūnams Policijos veiklos įstatymu suteiktos specialiosios teisės. Tokių teisių pagal Asmens ir turto saugos įstatymą neturi tą pačią veiklą atitinkamoje rinkoje vykdančios saugos tarnybos. Dėl to Lietuvos policijos apsaugos skyrių pareigūnai turi privilegijų palyginti su saugos tarnybų darbuotojais. Lietuvos policijos apsaugos skyriai, konkuruodami su saugos tarnybomis asmens ir turto komercinės apsaugos rinkoje, turi didesnius įgaliojimus, tokius kaip teisė naudotis specialiomis policijos transporto priemonėmis (automobiliais su pirmenybę kelyje suteikiančiais švyturėliais); galimybė bet kuriuo paros metu įeiti į fiziniams ir juridiniams asmenims priklausančias gyvenamąsias ar negyvenamąsias patalpas, teritorijas; sustabdyti transporto priemones ir į jas patekti bei kt. Tuo tarpu saugos tarnybos neturi tokių teisių. Todėl Konkurencijos tarybos 2006 m. priimtame nutarime buvo konstatuota, kad tyrimo metu nustatytos išvardintos ir kitos aplinkybės turi įtakos tiekiamos paslaugos kokybei ir lemia tai, kad Lietuvos policijos apsaugos skyriai ir privačios saugos tarnybos, teikdami komercines asmens ir turto apsaugos paslaugas, rinkoje veikia skirtingomis konkurencijos sąlygomis.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2015 12 23