BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

UAB „G4S LIETUVA“ VEIKSMAI RIBOJO KONKURENCIJĄ GRYNŲJŲ PINIGŲ TVARKYMO IR TIESIOGINIO INKASAVIMO RINKOSE

2014 09 30

Šiandien Konkurencijos taryba nutarė, kad UAB „G4S Lietuva“ veiksmai pažeidė Konkurencijos įstatymo 5 straipsnio 1 dalį ir Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 101 straipsnio 1 dalį. Už pažeidimą Konkurencijos taryba UAB „G4S Lietuva“ skyrė 9 437 800 (devynių milijonų keturių šimtų trisdešimt septynių tūkstančių aštuonių šimtų) litų (2 733 375 (dviejų milijonų septynių šimtų trisdešimt trijų tūkstančių trijų šimtų septyniasdešimt penkių eurų)) baudą.

Tyrimas dėl susitarimų pinigų tvarkymo paslaugų rinkoje buvo atnaujintas vykdant  2014 m. balandžio 8 d. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) nutarties nuostatą –   įvertinti, ar atsižvelgus UAB „G4S Lietuva“ pateiktus įsipareigojimus, tyrimas galėjo būti nutrauktas neskiriant sankcijos minėtai įmonei.

Dar 2012 m. gruodžio 20 d. nutarimu Nr. 2S-15  Konkurencijos taryba pripažino, kad UAB „G4S Lietuva“ sudarė konkurenciją ribojančius susitarimus dėl pinigų tvarkymo paslaugų pirkimo tik iš UAB „G4S Lietuva“ su AB SEB banku, AB „Swedbank“ ir AB DNB banku ir taip pažeidė Konkurencijos įstatymo 5 straipsnio 1 dalį bei SESV 101 straipsnio 1 dalį

Konkurencijos taryba taip pat nustatė, kad dėl UAB „G4S Lietuva“ veiksmų pinigų tvarkymo ir tiesioginio inkasavimo paslaugų paklausa ir pasiūla didelėje rinkos dalyje buvo įšaldyta, o konkurencija reikšmingai apribota. Pavyzdžiui, UAB „G4S Lietuva“ konkurentai galėjo konkuruoti tik dėl iki 15 proc. pinigų tvarkymo paslaugų rinkos dalies, o bankų klientai negalėjo pasirinkti kito nei UAB „G4S Lietuva“ tiesioginio inkasavimo paslaugų teikėjo.

Darkart įvertinusi tyrimo metu nustatytas bei papildomai surinktas aplinkybes, Konkurencijos taryba konstatavo, kad „G4S Lietuva“ veiksmai  pažeidė Konkurencijos įstatymo 5 straipsnį, draudžiantį konkurenciją ribojančius susitarimus. Konkurencijos taryba pripažino, kad bendrovės susitarimai turėjo poveikį ir prekybai tarp ES valstybių narių, todėl pažeidė Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 101 straipsnio nuostatas. Konkurencijos taryba taip pat nustatė, kad „G4S Lietuva“ veiksmais buvo  padaryta esminė žala sąžiningos konkurencijos laisvei, o konkurencijos suvaržymai turėjo įtakos tiesioginio inkasavimo paslaugas perkantiems bankų klientams.  Įvertinus visas aplinkybes, įskaitant pažeidimo trukmę ir mastą, tyrimas negalėjo būti nutrauktas priėmus įmonės įsipareigojimus.

Atkreipiame dėmesį į tai, kad LVAT 2014 m. balandžio 8 d. nutartyje Konkurencijos tarybos atliktą G4S susitarimų poveikio konkurencijai vertinimą  pripažino pagrįstu.

„Konkurencija tarp prekių pardavėjų ar paslaugų teikėjų priverčia pastaruosius varžytis dėl pirkėjų ir užtikrinti jiems kiek įmanoma palankesnes kainas ir kokybę. Todėl įmonių veiksmai, kuriais ribojamos pirkėjų pasirinkimo galimybės pirkti prekes ar paslaugas iš konkurentų, kai tokie veiksmai apima dideles atitinkamos rinkos dalis ir trunka ilgą laiką, yra žalingi pirkėjams, taip pat gali lemti konkurentų išstūmimą ir konkurencijos susilpnėjimą ar net visišką jos pašalinimą“ – sako Šarūnas Keserauskas, Konkurencijos tarybos pirmininkas.

Konkurencijos tarybos nutarimas yra skelbiamas čia.

Pastabos

(1) Grynųjų pinigų tvarkymo paslaugos – tai bankams teikiama paslauga, apimanti bankų grynųjų pinigų pervežimą, apdorojimą (skaičiavimą, rūšiavimą ir pan.) bei saugojimą.

(2) Tiesioginio inkasavimo paslaugos – tai bankų klientams teikiamos paslaugos, kurios apima pinigų surinkimą iš bankų klientų, jų pervežimą iki saugos tarnybos perskaičiavimo centro, pinigų apdorojimą (skaičiavimą, rūšiavimą ir pan.) perskaičiavimo centre bei pinigų įskaitymą į kliento sąskaitą banke tiesioginio ryšio su banku būdu.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 09 22