UŽ DRAUDŽIAMĄ SUSITARIMĄ - BAUDOS VILNIAUS TAKSI BENDROVĖMS
Konkurencijos taryba, įvertinusi atlikto tyrimo rezultatus ir viešame posėdyje išklausiusi suinteresuotų šalių paaiškinimus, priėmė nutarimą, kuriame konstatavo, kad Taksi paslaugų teikėjų asociacija ir kai kurios Vilniaus mieste taksi paslaugas teikiančios bendrovės savo veiksmais pažeidė Konkurencijos įstatymo 5 straipsnio reikalavimus.
Remiantis tyrimo, kuris 2004 m. spalio pradžioje buvo pradėtas Konkurencijos tarybos iniciatyva, išvadomis pripažinta, kad Taksi paslaugų teikėjų asociacijos narės - taksi paslaugas Vilniaus mieste teikiančios bendrovės „Argilta“, „Artaksa“, „Autovisatos taksi“, „Fiakras ir Ko“, „Greitvila“, „Kablasta“, „Kobla“, „Martono taksi“, „Merseros autotransportas“, „Romerta“, „Taksvija“, „Tanagros taksi“ ir „Transmoderna“, tarpusavyje suderinusios veiksmus, padidino važiavimo taksi kainas. Tokie veiksmai, kai tariantis buvo nustatyti taksi tarifai ir/ar įsėdimo mokestis, prieštarauja Konkurencijos įstatymo 5 straipsnio reikalavimams. Taip pat pripažinta, kad Konkurencijos įstatymo 5 straipsnio reikalavimus pažeidė ir Taksi paslaugų teikėjų asociacija.
Už atliktus Konkurencijos įstatymo 5 straipsnio draudžiamus veiksmus - susitarimus, kuriais siekiama riboti konkurenciją arba kurie riboja ar gali riboti konkurenciją, įskaitant susitarimus tiesiogiai ar netiesiogiai nustatyti (fiksuoti) tam tikros prekės kainas arba kitas pirkimo ir pardavimo sąlygas - bendrovėms skirtos baudos. UAB „Martono taksi“ skirta 50 tūkst. Lt bauda. Kitoms taksi paslaugas teikiančioms bendrovėms „Autovisatos taksi“, „Fiakras ir Ko“, „Greitvila“, „Kablasta“, „Kobla“, „Merseros autotransportas“, „Romerta“, „Taksvija“, „Tanagros taksi“ ir „Transmoderna“ skirtos kiekvienai piniginės baudos po 5 tūkst. litų. Bendra baudų už įvykdytą Konkurencijos įstatymo pažeidimą suma, skirta taksi paslaugas Vilniuje teikiančioms bendrovėms, - 100 tūkst. Lt.
Konkurencijos taryba pažymi, kad nagrinėta rinka yra labai dinamiška, dėl joje vykstančių kiekybinių ir kokybinių pokyčių nuolat keičiasi situacija, todėl bendrovės gali keisti keleivių vežimo taksi tarifus. Sąžininga konkurencija turi skatinti siekti kokybiškesnių paslaugų - gerinti keleivių aptarnavimą konkuruojant kainomis ir keliant aptarnavimo kultūrą. Tačiau Konkurencijos įstatymas draudžia tarpusavyje derinti veiksmus nustatant prekių ar paslaugų kainas.
Atstovė viešiesiems ryšiams