BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

UŽ KLAIDINANČIĄ PADANGŲ REKLAMĄ NUBAUSTA UAB „DAGRIS“

2010 11 11

Konkurencijos taryba nutarė pripažinti UAB „Dagris“ skleistas reklamas „Akcija 2x2. Pirkite 2 padangas, nes dar 2 gausite papildomai“ bei „Mažiausios kainos kokybiškoms padangoms!“, „Geriausios kainos ir kokybės garantija“ ir „Mažiausios kainos – aukščiausia kokybė“ klaidinančia reklama, pažeidžiančia Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimus. Už nurodytos klaidinančios reklamos naudojimą UAB „Dagris“ skirta 14 000 Lt bauda.

UAB „Dagris“ reklama, kurioje teigta „Akcija 2x2. Pirkite dvi padangas, nes dar 2 gausite papildomai“, nuo 2010 m. kovo 24 d. iki 2010 m. balandžio 26 d. buvo skleidžiama įvairiuose interneto tinklapiuose bei dienraščiuose. Įvertinus šios reklamos turinį, akivaizdu, kad pagrindinė žinutė, pasiekusi vartotojus, buvo UAB „Dagris“ pasiūlymas nusipirkti šioje bendrovėje parduodamas 2 padangas, bei kitas dvi padangas gauti papildomai, t.y. nemokamai. Tačiau, įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, paaiškėjo, kad UAB „Dagris“ Akcijos 2x2 metu sąraše nurodytos mažmeninės padangų kainos buvo nurodomos aukštesnės, t.y. bendrovė sąraše padidino mažmenines padangų kainas. Taigi vartotojas, pasinaudojęs akcijos pasiūlymu, iš esmės mokėjo už visas 4 padangas.

Taip pat konstatuota, kad bendrovės iniciatyva ir interesais spaudoje skleistoje reklamoje buvo pateikta akivaizdžiai neišsami informacija, kadangi nebuvo nurodyta, jog akcija taikoma tik tam tikroms - į sąrašą įtrauktoms - padangoms. Todėl vidutinis vartotojas, kuris yra pakankamai informuotas, protingai apdairus, atsižvelgiant į socialinius, kultūrinius ir kalbinius veiksnius, pamatęs reklamą ir nuvykęs į bet kurią UAB „Dagris“ parduotuvę, galėjo pagrįstai tikėtis, jog akcija, kurios metu perkant 2 padangas kitas 2 vartotojai turėtų gauti papildomai, bus pritaikyta visoms padangoms, kuriomis prekiauja bendrovė.

Tyrimo metu buvo nustatyta, kad UAB „Dagris“ kataloge „Vasarinės padangos 2010“ klientus teiginiais „Mažiausios kainos kokybiškoms padangoms!“, „Geriausios kainos ir kokybės garantija“, „Mažiausios kainos – aukščiausia kokybė“ informavo, jog bendrovėje padangas („Good Year“, „Dunlop“, „Sava“, „Kelly“, „Fulda“, „Hankook“, „Coopertires“, „Debica“) galima įsigyti mažiausiomis (geriausiomis) kainomis. Šiuo atveju UAB „Dagris“, pagrįsdama skleistų reklaminių teiginių teisingumą, turėjo pateikti tokius įrodymus, kurie pagrįstai leistų teigti, kad bendrovėje vartotojai visuomet įsigys padangas mažiausiomis kainomis. Tačiau, kaip paaiškėjo tyrimo metu, UAB „Dagris“ prekių kainos nėra arba ne visais atvejais yra mažiausios, nes padangų iš kitų pardavėjų galima įsigyti už mažesnes kainas. Todėl tikėtina, kad, žinodamas teisingą informaciją, reklamos vartotojas galėtų pasirinkti kitą padangomis prekiaujančią bendrovę.

Skirdama baudą už Reklamos įstatymo pažeidimą Konkurencijos taryba atsižvelgė į atsakomybę lengvinančią aplinkybę – UAB „Dagris“, padariusi pažeidimą, savo noru užkirto kelią žalingoms pasekmėms, nes savo iniciatyva 2010 m. balandžio 26 d. nutraukė reklamos, kurioje teigta „Akcija 2x2. Pirkite 2 padangas, nes dar 2 gausite papildomai“ platinimą.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 09 12