BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Šiame tinklapyje gali būti naudojami slapukai ar kiti jūsų asmens duomenys tinklapio funkcionalumo tikslais. Kai kurie iš šių slapukų yra būtini, o kiti padeda mums patobulinti jūsų patirtį ir gauti duomenų, kaip ši svetainė yra naudojama.

Duomenų apsaugos politika Slapukų naudojimo taisyklės

UŽ KLAIDINANČIĄ REKLAMĄ NUBAUSTA UAB „ENERGITA“

2011 02 24

Konkurencijos taryba pripažino UAB „Energita“ skleistą reklamą, kurioje vartotojams buvo nurodoma, jog su elektrą taupančiais atitinkamais prietaisais jie gali sutaupyti 5-30 proc. sunaudojamos elektros energijos, padidinti buities prietaisų veikimo efektyvumą ir pailginti elektrinių prietaisų eksploatavimo laiką, klaidinančia reklama. Už Reklamos įstatymo 5 straipsnio reikalavimų pažeidimą UAB „Energita“skirta 5 tūkst. litų bauda.

Įvertinusi tyrimo metu nustatytas aplinkybes, Konkurencijos taryba UAB „Energita“ skleistą reklamą pripažino klaidinančia, nes ji neatitiko reklamos teisingumo kriterijaus. Tokia išvada padaryta atsižvelgus į tai, kad reklamoje vartotojai buvo informuojami, jog su elektrą taupančiais prietaisais Pioneer SD-001 bei JS 003 galima sutaupyti 5-30 proc. sunaudojamos elektros energijos, taip pat galima padidinti buities prietaisų veikimo efektyvumą ir pailginti elektrinių prietaisų eksploatavimo laiką, tačiau šių teiginių teisingumo bendrovė patvirtinti tinkamais įrodymais negalėjo. Bendrovės pateikti sertifikatai, atitikties deklaracijos tik įrodo, kad tokie gaminiai yra įregistruoti, patentuoti ir galimi naudoti, tačiau jokiu būdu nepatvirtina, jog elektrą taupantys prietaisai Pioneer SD-001 bei JS 003padeda sutaupyti 5-30 proc. sunaudojamos elektros energijos, padidinti buities prietaisų veikimo efektyvumą ar pailginti elektrinių prietaisų eksploatavimo laiką.

Konkurencijos tarybos nuomone, UAB „Energita“ pateikti įrodymai nebuvo pakankami reklaminių teiginių, kuriais vartotojams buvo pateikiamas pažadas sutaupyti elektros energijos, teisingumui įrodyti. Pati bendrovė pripažino, kad nėra jokio standarto ar metodikos, kurių pagrindu galima būtų nustatyti prietaisų efektyvumo lygį taupant elektrą, nes yra labai sudėtinga sumodeliuoti namų elektros ūkį laboratorijoje, kadangi kiekvienas namų ūkis yra unikalus savo esamais prietaisais, jų panaudojimu, įjungimo-išjungimo periodais ir kt.

Vertindama pažeidimo pobūdį ir už skleistą klaidinančią reklamą skirtiną baudą, Konkurencijos taryba atsižvelgė į labai ilgą pažeidimo trukmę (reklama buvo skleista internetiniame puslapyje www.taupykelektra.lt nuo 2009 m. gruodžio 10 d. iki 2010 m. liepos 10 d., t. y. 8 mėn.) ir didelį mastą. Atskirais laikotarpiais reklama buvo skelbiama ir įvairiuose dienraščiuose, savaitraščiuose, žurnale. Buvo atsižvelgta ir į atsakomybę lengvinančias aplinkybes – UAB „Energita“ savo iniciatyva užkirto kelią žalingoms pažeidimo pasekmėms nuo 2010 m. liepos 10 d. nutraukdama klaidinančios reklamos platinimą. Be to, bendrovė pripažino buvus Reklamos įstatymo pažeidimą.

Išsamus nutarimo tekstas skelbiamas čia.

Atstovė viešiesiems ryšiams
Atnaujinta: 2016 09 12